fredag 12 december 2008

Julbordet.

Hej!
Äntligen fredag, måste jag väl säga. ;) Helgen är alltid efterlängtad, vare sig man har något inplanerat eller ej.

Jag tänkte berätta lite om igår. Vi hade verkligen trevligt, även om det inte blev något direkt ös (som Mia sa).
Började ju kvällen hos Christoffer där vi smaskade julgodis och lyssnade på julmusik bland tända ljus. Supermysigt! Hilda, jag, Ida, Christoffer, Hanna och Mikaela bestämde oss för att köra lite Singstar, och jees så kul det var! Jag måste se till att skaffa mig ett också tror jag. *s*

Vid 18.45 avgick bussen från Konsumparkeringen in till Oskarshamn och Fingerkroken där julbordet skulle hållas. Detta året slapp vi stå utanför och vänta på att bli insläppta i en halvtimme som föra året. Då var jag ju höggravid och akut kissnödig. Att bli tvingad att stå och vänta på toaletten så pass länge då, som ni kanske förstår, var inte det allra bästa jag varit med om. *s*
Maten var jättegod, de enda besvikelserna under kvällen var väl att ostkakan på dessertbordet saknades(!) och att de spätt ut spriten med så mycket vatten att man knappt fick kväljningar av det. Då är det illa, jag som är så fjantig när det gäller ren sprit...
Vi var hemma innan elva, och då var sängen mycket efterlängtad!

Martin hade hållt sig vaken för att berätta att T hade ringt och ville prata med mig om jobb. De var tydligen i stort behov av folk inom kost och städ, i Fliseryd! *hm* Visst, jag hade nog inte tackat nej om det varit här i Mönsterås, men att ta sig till och från Fliseryd i tid och otid utan bil, och med endast två-fyra bussturer om dagen, blir nog allt annat än lätt för mig. Så tack, men nej tack. Jag hoppas hon ringer sen igen så jag kan prata med henne och snällt tacka nej.

Jennie: Jättefin bild av dig och Theo i tidningen igår. Martin klippte ut och tog med sig hem från jobbet. :)

Dessa jävla teckenspråksprogram på Barnkanalen alltså! Jag blir tokig på alla jäkla typer som står och viftar med händerna över hela rutan och mimar på nåt konstigt överdrivet sätt. Usch! Kelly däremot, tycker att det är jättekul, och ser jättefaschinerat på när de berättar sagor på teckenspråk. Kan de inte ha en egen kanal för döva, med barnprogram hela dagen även där? Det skulle väl inte vara diskriminering?Jag menar, hur kul är det för ett dövt barn att sitta och titta på meninglösa figurer hela dagarna utan att höra ett ord av vad som berättas... Iofs så kanske de tycker det är roligt att titta på i alla fall. Vad vet jag? *s*

Nu ska jag kika på ritningen av lägenheten igen. Martin och Doc hade såklart varit på en hämtning i den lägenheten idag, och han påstod att köket var JÄTTElitet och att han minsann inte alls skulle trivas där. Jag visste det! Nu börjar motståndsrörelsen verka. Att det ska vara så svårt... *suckar* Klart jag respekterar hans åsikter, men man kan inte gå med skygglappar på om man ska leta lägenhet.
Herregud, så den här lägenheten såg ut när vi var och tittade på den! Men med lite nya tapeter, och framför allt, när våra möbler och grejer hade kommit upp, så blev det ju jättebra! Spela roll om köket är lite litet...
Nåja. Jag återkommer senare!
Puss puss

1 kommentar:

Klara Eriksson sa...

Jag vill också ha singstar.. =0) Tyvärr är ju inte köken så stora i treorna hos bostäder..