söndag 14 december 2008

Like a sunday morning...

Hej på er alla!
Förlåt för min extremt dåliga uppdatering nu i helgen. Har haft lite att stå i, men nu passar jag på. :)

Igår hade vi jättetrevligt hos Doc. Kenta, Martin, Doc, Krille, Yvonne och jag satt och drack glögg, åt pepparkakor med mögelost (jag förstår mig inte på er som tycker det är sååå underbart, tycker mest det smakar... ja, mindre gott...) och pratade om allt mellan himmel och jord. Pernilla och Emma kom förbi en sväng också, och då blev det bara roligare! Synd att jag inte kunde hänga på till Oskarshamn. Det hade garanterat varit roligare än att gå till Gladan. *s*
Nåja, jag var hemma lite efter halv ett, och var i stort sett helt nykter igen. Det är kanske inte så lyckat att komma hem med några glas för mycket i blodet om man ska kunna vakna och ta hand om Kelly när hon vaknar under natten...
I alla fall, min mamma hade fått mina nycklar för att kunna komma in igen när de kom tillbaka hem till oss under kvällen. När jag då kom hem till trapphusdörren på natten, blev jag ju tvungen att ringa min lillasyster (hon och en kompis bytte av mina föräldrar i barnvakteriet) för att bli insläppt. En signal gick fram... två signaler... BIP BIP BIP! Batterihelv*tet dog!! Jaha, tänkte jag, och bara vägrade gå tillbaka hela vägen till Gladan för att ta Martins nycklar. Så vad gjorde jag?
Som tur är bor vi ju på bottenvåningen, så jag plockade åt mig lite småsten och sprang runt på baksidan. Kastade några stenar på fönstret, och när jag fångat deras uppmärksamhet, flaxade jag som en galning så att de skulle se mig. Haha! Jag måste sett helt sjuk ut! *s* In kom jag i alla fall.

Kelly var snäll och sov till halv tio idag, för ovanlighetens skull. Tack hjärtat! Det behövdes verkligen, med tanke på att jag gick och la mig ganska sent...
Idag har varit lugnt och skönt. Jag gjorde knäck för första (och troligen sista) gången i år, och den blev perfekt! Lagom mjuk, men ändå så pass hård att den gick att få ut ur papperet. Det brukar vara antingen eller för min del, så denna gången lyckades jag bra. :)
Var och tittade på lägenheten också, och gud så fin den var! Jag bara älskar den planlösningen, med stor, öppen hall, badkar i badrummet, mycket garderober, och stort kök (om jag jämför med det vi har nu dvs...) Nu gäller det bara att få Martin att gå med på ett "ja" nu, vilket kanske inte blir det lättaste. Han var missnöjd med badkaret (tänker på sig själv där, han vill ju hellre ha dusch... Jag tänker ju på Kelly. Barn + badkar= mycket plats för lek) och så ligger den ju i Ljungnäs. Han trivs inte alls i det området... *suckar*
Jag ska minsann bearbeta honom, för ett svar måste de ju ha innan tisdag...

Var hemma hos mina kära päron idag. Fikade lussebullar, hembakade pepparkakor, snickerskakor och te. Smarrigt värre! :) Dessutom fick jag prata av mig lite, har känts lite jobbigt på alla plan nu ett tag. Då kan ett par lyssnande, förstående öron kännas skönt att ha till hands.

Nu ska jag diska upp i köket och förbereda mig för Wallander. Sista filmen med Johanna Sällström, eftersom hon tog livet av sig innan de hann spela in en ny. *sörjer en stund*
Ha en trevlig, mysig söndagkväll!
Pussa *smack*

1 kommentar:

Tiagirl sa...

Tja...du får väl helt enkelt säga till honom att du flyttar själv så kan ni vara särbo! För att inte trivas över hur man bor går ut över den som "bromsar" och i långa loppet så blir det tillslut det enda man tänker på... Så nu bor jag i en lgh som är hyfsat nyrenoverad, i ett mindre populärt område!!!!!! men jag trivs här så himla bra för jag umgås inte med grannar. Sköt ert så sköter jag mitt liksom...
Bottenplan, badkar!!, ljust och fint, rum som man kan använda, billig hyra osv osv väger helt klart över att bo trångt, mörkt, sunkigt och med någon som inte bryr sig om sin bostad, eller ännu värre.... Han brydde sig inte om hur JAG trivdes, eller barnen som använde huset.

Tala om för honom att det borde ligga i hans intresse att du trivs för i slutänden vare sig du vill eller inte kommer det gå ut över honom...