onsdag 10 december 2008

Mamma Mia!

Är alldeles nyss hemkommen från kalaset. Kelly däckade i bilen efter flera timmars bus med några andra barn som var där. Så här hemma var det bara att slänga på en ny, fräsch blöja, på med en stor nattröja och så i säng. Jag hoppas hon sover bra trots alla sötsaker de proppade i henne där, hon har ju trots allt bara fått en flaska välling sen klockan tre... *hrmf*
Jag brukar ju inte vilja stoppa i henne föör mycket onyttigt. Dålig start med maten- dåliga matvanor senare i livet. :/ Nåja, bara det inte händer alltför ofta. Jag har ju försökt att börja ge henne frukt istället för pepparkakor nu, ett framsteg åtminstone. :)
I alla fall, jag fick äntligen se filmen alla pratar om: Mamma Mia! Och jag måste säga att jag inte är det minsta besviken. Den var sådär alldeles lagom töntig så som en musikalfilm ska vara. Tjejen som spelar Sophie var ju alldeles sockersöt, och Meryl Streep... Ja, de var superbra allihop! Kan ju hålla med om att det var aningen ovant att se James Bond springa omkring och skutta till svängiga ABBA-låtar. *s*
Annars var den toppen!

Jag måste också meddela en underbar sak som hände i eftermiddags. Vi blev erbjudna lägenheten jag ringde om! :D Hade jag aldrig ringt, är jag övertygad om att jag inte hade fått något. Så, självklart svävar jag på moln just nu, och hoppas ju att den är i fint, beboeligt skick och med inte alltför många konstiga grannar. Det är ju det där med Ljungnäsryktet. "Det bor så många utlänningar där!" säger alla jag har träffat. Jag har absolut inget emot utlänningar, men att bo i ett trapphus som enda svenska familjen är faktiskt lite jobbigt. Kulturkrocken kan ju bli ganska stor...
Martin bodde ju i Salthäll- Blomstermåla när vi träffades, och de var i stort sett de enda svenska som bodde i det trapphuset. Tro mig, det var inte så härligt att lyssna på deras hemska musik kvällarna i ända (de spelade ju allt annat än tyst...) och duschen i lägenheten över spolade dag som natt, vilket resulterade i mycket dålig sömn... Så, jag hoppas på att det är en någorlunda hyfsad blandning i vårt (förhoppningsvis) kommande trapphus. :)

Emma: Tack, jag vill jättegärna låna din bok i psykologi! Har du fler böcker som jag kan ha användning för så får du gärna hojta till. ;)

Snart börjar Greys, så jag ska slå mig ner i soffan med en tallrik risgrynsgröt och en skinkmacka med senap. Det är något man aldrig kan få för mycket av såhär års! :)
Ha en trevlig kväll!
Puss

2 kommentarer:

Emma Jonsson sa...

Åh.. Skinkmacka med senap! Det är min dröm året om:P Får köpa en imon så mamma kan göra iordning den nu när hon ska tillbringa hela dagen här:P Ja, religionen var toppen! Den läraren som jag hade kan jag inte säga annat än gott om. Men han gillade egna reflektioner, så då får du spekulera hejdlöst:P Vilken tid på tis?

lina sa...

GRATTIS! Gud vad kul med lägenheten. Måste verklgen kännas jätteskönt. Och om inte grannarna är bra får du iaf nära till vår kära gamla skola =) kram