torsdag 4 december 2008

Något bra, något dåligt.

Åh, vad jag ät mätt! Martin kom hem från jobbet med potatisgratäng och snitzel, så gissa vad vi åt till middag idag? ;) Gott var det, men det dåliga samvetet kröp sig lite för snabbt på med tanke på att jag försöker hålla en bra diet. *hrmf* Nåja, försöka har det ju varit tal om hela tiden. By the way så ska jag baka pepparkakor, göra julgodis och risgrynsgröt i helgen hade jag tänkt, och då gäller ingen diet i alla fall. *s*

Dagens dåliga: Jag säger hemska saker till min dotter när jag blir arg. Jag vet, jag är en hemsk mamma (och jag vet om det), men hjälp mig för guds skull att lära mig hantera min ilska! Jag menar, när man blir sådär rasande, kokande vansinnig för att ungen gapar och skriker konstant utan någon direkt självklar anledning, och man är stressad och vill komma iväg, då hjälper inget fjantigt "räkna till tio" eller "ta några djupa andetag". Nej, det enda som får mig att, för stunden, skölja bort ilskan, är att slänga ur mig hemska, fula saker. Tro mig, efteråt får jag så dåligt samvete att jag närapå ger mig själv en käftsmäll, men vad hjälper det? Orden är ju redan sagda...
Jag vet ju så väl, att det man ger till sina barn, får man igen tusenfalt sen. Kärlek ger kärlek, hat ger hat. Och fula ord ger fula ord. F*n... Hjälp mig någon! Jag vill ju verkligen vara en bra, kärleksfull, snäll mamma som aldrig blir arg. I alla fall inte så arg... :(

Dagens goda: Jag var inne på Netto och handlade lite, och när jag betalat, kommit ut från affären, och hunnit gå en bit så upptäckte jag att jag glömt att betala barnmatsburken jag gav till Kelly för att hon skulle hålla sig lugn. Den låg ju skyddad och osynlig i vagnen, och jag hade inte en tanke på den framme i kassan... Men, jag vände faktiskt och betalade för mig. Mitt samvete klarar inte att snatta barnmat (eller något annat heller för den delen...) och det är jag glad för. *s*

Jag vet inte vad det är för fel på min kära dotter idag. Hon sov ju, som jag nämnde i förra inlägget, hela natten, sen var hon vaken i lite drygt 2 timmar, somnade om och sov i över 2 timmar. Och bara ett par timmar efter det, var hon supertrött och somnade igen. Hon som nästan aldrig sover om dagarna längre. Åtminstone inte längre än en halvtimme åt gången.
Hm, men jag får väl gå och väcka henne snart. Ska ge henne mat, bada lite och så ska hon ju i säng igen om bara 2 timmar. Fast så trött som hon har varit idag, blir det väl inga problem för henne att somna då. *s*
Kanske är det tänder på g? Eller så börjar hon bli sjuk? Ja, gnällig har hon varit så det räcker och blir över i alla fall...

Martin har varit så fruktansvärt tråkig hela veckan. Måndag, onsdag, torsdag, fredag och lördag kommer han ha varit borta på match/träning, vilket innebär att vi i stort sett inte fått träffas nånting i veckan. Jag hoppas verkligen inte han tänker fortsätta så, för det har jag ju gjort klart för honom att jag inte pallar med. Lite hjälp vill man ha även att lilltjejen har blivit stortjej.
Nu måste jag verkligen gå in och väcka henne.
Ha en bra kväll gott folk!
Puss hej!

1 kommentar:

DeadUntilDark sa...

Lilla Kelly känner säkert att du är stressad och uppe i varv hela tiden och blir därför gnällig. Jag har fått uppfattningen av att du inte får någon direkt hjälp av Martin med avlastning och så. KRÄV det Cecilia, annars kommer du inte orka. Sedan kanske Kelly är som Devin, blir sur och grinig om dom inte får all uppmärksamhet hela tiden. Det är sjukt påfrestande när man inte vet vad felet är. Har du någon som kan avlasta dig lite när det blir för jobbigt för dig? Det är tillåtet att be om hjälp :) btw, funkade tvättkortet?