torsdag 4 december 2008

Nu är den uppe.

Åh, *brrr* mina fingrar är helt stelfrusna efter att ha stått ute på balkongen och fixat upp granslingan på räcket. Trots att det är plusgrader, är luften riktigt kylig. *ryser till*
Hej förresten! Vad gör ni idag? Här ser det ut att bli en lugn dag. Som alla andra dagar. *s* Nej, men en promenad ska vi nog kunna ta oss för i alla fall. Tänkte gå ut en sväng lagom till att Kelly blev trött, men den tröttheten kom så hastigt på att det bara var att snällt gå in och lägga henne i sängen. Det får helt enkelt bli en senare promenad.

Middagen igår var verkligen toppen! Ida bjöd på ris och kycklingfilégryta med purjo och svamp. Så himla supersmarrigt, att jag både tog en och två portioner. Det resulterade ju förstås i att jag blev sådär äckel-illamående-mätt. *gulp* Men det hindrade mig inte från att äta en lussebulle till kaffet efteråt. :)
Vi var väl hemma innan 23, och då var det underbart att få lägga sig i sängen och somna. Jag förberedde mig dock på en lika jobbig natt som gårdagsnatten, men hör och häpna; Kelly sov konstant till klockan halv nio! Underbara natt. *drömmer*

Jag har funderat och funderat på det där med jobbet. Klart jag vill vara kvar på Konsum, men jag har nog ändå bestämt mig att söka lite andra jobb. Jag kan ju ha turen att bli erbjuden något, men i annat fall har jag ju ändå Konsum att få hoppa in på. Det är ju ändå för min egen skull jag jobbar, och inte för arbetsgivaren. Har jag chans att få något bättre, så tar jag ju givetvis den! Om det inte ligger på alldeles för jobbigt pendelavstånd då vill säga. *s* Sånt orkar jag verkligen inte med...
Nej, jag ska nog ta och sätta på lite potatis till Kellan lunch. Har lite i kylen men jag undrar om den fortfarande går att äta? Har ju legat där i några dagar. *funderar* Mja, jag får väl kolla först. Här slängs ingen mat i onödan. *s*
Puss puss

Inga kommentarer: