måndag 8 december 2008

En skänk från ovan.

Okej, då sitter jag här igen. :) Vi kom hem från f-hemmet för en stund sedan, och Kelly däckade ganska direkt. Tröttsamt att leka med alla barnen ju. *s*
Det var mycket folk idag faktiskt. De bjöd ju på risgrynsgröt och skinkmacka, så det var väl därför. Alltid gott med gratis mat. ;)

När jag kom innanför dörren hade posten kommit. 2 brev från försäkringskassan, och självklart trodde jag ju att det var något de ville ha betalt för. Vad annars med min ständiga otur? Men, hör och häpna, jag hade fått pengar! Min årsinkomst hade ändrats och höjts med drygt 5000 kronor och därför fick jag 323 kronor. Jag blev så jävla chockad att tårarna bara sprutade. Här har jag gått omkring och våndats över allt jag behöver köpa men inte har råd med, och så kommer det pengar sådär bara som en skänk från ovan. :) Tack gud! *s*
Om vi bara kunde få ett erbjudande på den andra lägenheten vi sökte på i fredags också, då vore den här veckan klirrad. :)

Jag måste se till att dammsuga lite idag. Golvet är lite lagom skitigt sådär och jag blir ju på så dåligt humör om det går för långt... Funderade på att fortsätta med julgodiset (jag gjorde ju daim och rispuffschoklad igår) men jag har så dåligt samvete över mitt helgsvulstande, så jag skippar nog det. Jag måste i alla fall försöka hålla vikten till nästa år... Lättare sagt än gjort för oss som går upp 5 kilo bara av att titta på en godispåse... *s*

Jag vill träffa min mamma! Jag saknar henne jättemycket... Hon pluggar ju hela tiden och har ingen tid att träffa oss nu innan jullovet. Klart att det är viktigt för henne, men... Jag behöver min mamma just nu... *suckar lite lätt*
Nåja. Jag ska väl ta och sysselsätta mig lite innan min lilla prinsessa vaknar.
Puss hej!

1 kommentar:

Anonym sa...

man orkar en kort stund att jobba så men inte alltid... Julgodis va gott, jag syrran o kusinen ska ha julgodis dag på ons. då ska de bakas...mmmm./pernilla