måndag 1 december 2008

Så jävla nere.

Jag hatar, hatar, hatar att känna mig såhär! Heltäppt, kan knappt andas, känner ingen smak när jag äter. Och så allt jävla pusslande med pengar till räkningar gör det inte särskilt mycket bättre. *varning för gnäll*
Jag orkar inte ha det så här längre. Jag vill kunna unna mig att leva. Jag vill kunna gå till affären och slippa räkna på öret över vad jag ska handla. Jag vill kunna gå och köpa mig en j*la mascara när jag behöver en. Vill kunna köpa saker till Kelly. Vill ha råd att leva helt enkelt.
Har fått lappa ihop vartenda öre nu för att kunna betala hyran. Vad har hänt med mig? Jag brukar ju alltid vara så noga med att betala alla räkningar i tid. Jag skulle aldrig vara osmart och handla på kredit/konto. Men det är inte så lätt som man tror när man månad efter månad inte har råd att unna sig ett skit. Då faller man lätt ihop...
Jag måste ha ett jobb. Jag måste ha ett jobb... Helst nu med detsamma... Tur är det att jag har Martin, att jag inte behöver tänka på allt själv. *färdiggnällt*

Jag ringde till Kommunen idag och frågade om dagisplatsen. De var inte helt klara än, sa hon jag pratade med, men hon kunde berätta att det nästan är säkert att Kelly hamnar hos dagmamma. Belindas mormor dessutom. :) Henne tycker vi om. Nära och bra är det ju också, så jag skulle ju inte behöva gå runt hela Mönsterås för att lämna Kellan innan jobbet. Hoppas det blir så nu då!

Jag lagade en supergod omelett till lunch. Med skinka, tomat och gräslök. Mums! Till middag blir det fläskkarré och gräddkokt purjolök. Hm... Det sistnämnda lät lite skumt kanske, men jag tror det bli riktigt gott!
Jag har dock syndat redan, med en lussebulle. Jag var så nere där ett tag att jag kände att enda sättet att ta sig upp över ytan igen, var att äta nåt onyttigt. *s* Annars var det faktiskt himla gott med en blandning av sötmandel och torkade aprikoser. *nyttiga jag*

Kelly slocknade nyss, men lär väl inte sova alltför länge om jag känner henne rätt. Jag behöver dammsuga idag, men jag har en stark känsla av att det inte lär bli av. Känner mig för slö och trött i huvudet för det. Nåja, jag ska i alla fall försöka, annars är det trots allt en dag i morgon också. :)
Snart kommer Martin hem, så jag sätter punkt.
Puss hej!

Inga kommentarer: