fredag 19 december 2008

Äter tomten sill?

Hej alla!
Herregud, vilken chock jag fick när jag kollade mina senaste kommentarer. 9 stycken! Jag som bara brukar ha en eller två på mina inlägg. *s*
Jag uppskattar verkligen vad ni skrev, och att ni verkar bry er. :) Jag måste dock klargöra en sak, som ofta inte framgår när jag är sur och gnällig. Martin är en underbar person, trots en del jobbiga brister. Men jag anser, att om de bra sidorna väger upp de dåliga, så fungerar det ändå.
Han är en superpappa trots dåligt ansvarstagande, och älskar Kelly över allt annat. I början av vårt förhållande fick jag klart för mig att han aldrig någonsin skulle sluta med sporten, något som jag har accepterat för länge sen.
Jag har försökt tala om för honom att han inte blir yngre. Att arbeta heltid, träna 2 gånger i veckan med oftast 2 matcher på det, samt att vara kontaktperson och ha familj när man snart är 30, är lite väl tufft! Jag skulle inte fjanta om det skulle vara så, utan be honom välja.
Men, många killar vill inte erkänna sina svagheter. Och att bli äldre är något som är helt förbjudet att acceptera. Tydligen... *s*
Och angående Kalmarshoppingen; efter en del diskussioner hit och dit, är det nu bestämt att vi ska in på tisdag ändå. Vi åker efter jag slutat jobba, och möter upp Linda och Mattias där inne. Blir nog heltrevligt! :)

Nog med det! Idag är jag på helt okej humör. Å andra sidan har jag ont i både rygg och ben efer några dagars ständiga gående på jobbet. Charkarbete i sig är väl inget jobbigt, bara roligt när det är så mycket folk som det varit nu denna veckan! :) Men att stå upp och gå fram och tillbaka hela dagarna (nåja, har ju mest jobbat 4-timmarspass denna veckan...) gör sitt med kroppen. I alla fall när man, som jag, inte är van vid att jobba. Har ju jobbat väldigt lite detta året, så innan man vänjer sig blir det lite jobbigt. *s*
Jultomten var inne och handlade sill av mig. Jag lovar och svär, det måste ha varit tomten! Liten och rund, med långt hår och långt, vitt skägg, och glasögon. Så himla gullig var han. Så nu har jag fått det bekräftat; Tomten finns. *fnissar* Och jag kommer få såå många julklappar efter att ha varit så trevlig och hjälpt honom med sin fisk.

Om en timme ska vi infinna oss hos min mormor och hennes gubbe. De bjuder på mat och har tydligen anordnat en massa kul för oss. Vi firar ju inte jul med dom, så då vill de åtminstone få träffas och fira lite "lill-jul". Ska bli trevligt!
Nej, nu vaknade lilltösen, det är ständiga små-strömavbrott (jag vågar inte fortsätta skriva ifall allt skulle försvinna...) och jag ska hinna bädda (har inte ens bäddat sängen än!) innan vi ska iväg.
Så, vi hörs en annan gång!
Puss hej!

Inga kommentarer: