torsdag 18 december 2008

Tänd ett ljus...

... och låt det brinna. För då kanske de snygga brandmännen kommer och hälsar på lagom till jul. ;) Jag såg en sån dum artikelstart i Mönsteråsbladet idag. En bild på värsta hunken i brandmansutstyrsel, och under den stod det "Hoppas inte att F och hans kollegor behöver besöka dig i jul!" Visst visst... Kanske om de satt ut en bild på nån gammal förfallen gubbe i brandmansdräkt, men med den bilden lär tjejerna i Mönsterås orsaka fler bränder än nånsin, bara för att få ett besök av honom och hans kollegor. Haha!

Idag har jag jobbat. Det var mycket varor att plocka med, och mycket strömming såldes. Det resulterade ju såklart i att jag fortfarande (3 timmar efter att ha slutat) stinker fisk... Den lukten går inte ur bara genom att byta kläder direkt. *blä*
Nåja, tiden gick fort, och i morgon är återigen en jobbdag. Något längre dock, men om det blir lika mycket att göra som de flesta andra fredagar (plus att det här är sista fredagshandlingen innan jul) så lär det inte störa mig. *s*

Jag blir galen på Martin, han är så fruktansvärt självisk... Jag tyckte att vi kunde åka in till Kalmar för sista julklappsshoppingen på söndag istället för på tisdag. Jag jobbar till ett då, och efter det lär det ta åtminstone ett par timmar innan vi kommer komma iväg till Kalmar. Det innebär att vi kommer få rusa runt i ett hysteriskt Kalmar fullt med sista-minuten-shoppare, plus att vi ska ta med oss Kelly. Och att försöka ta sig fram med barnvagn i den folkmassa blir väl inte det lättaste kan jag tro. Nej, därför tyckte jag vi kunde åka in på söndag så vi hade sluppit stressa och istället ta den tid vi behöver (och åka in tidigare...), men det tyckte minsann inte Martin.
Han får ju inga pengar förrän på tisdag, och trots att jag lånat ihop så vi kunde åka in och handla, räckte inte det. Han ska ju ut och festa i morgon och behövde visst blåsa pengarna där istället för att stanna hemma och spara pengarna till julshoppingen...
Då sa jag att jag kunde åka in själv på söndag då, så kunde han och Kelly stanna hemma. Det gör ju liksom inte mig något, bara jag får komma in och handla det sista...
Men nähe, tyckte han, då får ju han ta ansvaret över Kelly BÅDE på lördag och söndag! Buhu... Som om jag nånsin har en dag barnledigt bara för att göra något kul för mig själv...
Men jag antar att det är såhär för de flesta... Eller? *pf*

Nu är jag skithungrig, och ska se till att börja göra köttgryta. Mums!
Puss hej!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Nej så har inte vi det hemma hos oss!! Hade det vart mina barns far då hade jag vart GALEN! STÅ på dej tjejen! Sen går väl familjen före polarna??? /P

Klara Eriksson sa...

Fy jag hade blivit vansinnig.. Vill du följer jag gärna med diog så kan vi ta barnen med oss om det inte duger... Per kan ta Angelica..
Ja bestämm dag du.. Vi kommer hela familjen.. =0)

Emma Jonsson sa...

Du! ta honom i örat! Vadå ansvar två dagar i rad.. Ska du ha det 7 dagar i veckan menar han eller? Nej du, ryt ifrån.. Han kan gott åka själv med Kelly på tisdag om han inte finner sig i söndag. Det är hans eget barn det handlar om,det ska vara en självklarhet att ta han om henne, oavsett vad.
Nej, jag fyller i februari så fick paket bara sådär:P

Anonym sa...

Nej så har de flesta inte alls det!! Hur står du ut???

DeadUntilDark sa...

Jag ska vara ärlig och säga som jag tycker även om ärligheten sårar ibland.. Martin ska vara jävligt glad att han har dig, jag fattar inte heller hur du står ut! Han borde ta och växa upp och ta sitt ansvar som kille och pappa. Och prioritera lite bättre än vad han gör. Pär är absolut inte världens bästa, inte jag heller. Alla har vi våra fel och brister. Men man måste faktiskt ge och ta någorlunda rättvist även om man inte alltid får som man vill. Inte bara ta, som jag har uppfattningen att Martin oftast gör. Han som har så mycket med sport att göra borde väl förstå innebörden av teamwork ;) Kram på dig!

Anonym sa...

Ser du inte att han inte är snäll? Han är ju ett svin rakt igenom, ursäkta men så är det! Du förtjänar någon som uppskattar dig och vill umgås med dej på kvällar och helger! Martin gör ju inget annat än att träna och festa upp pengarna! Hur kan han ha råd med allt medan du går och inte har ett öre? Lämna honom, du kommer få det såå mycket bättre jag lovar dej det!

kultjej sa...

Men du, säg till honom nu! Han har väl inte tagot mycket ansvar för henne under detta året? Hur många gånger har du kunnat göra nåt själv? I så fall är det ju din pappa som fått ställa upp. Det kan väl vara bra för Martin att få umgås sjäv med sin dotter. Jag vet att vi är olika men jag hade ALDRIG låtir Thord göra så och speciellt inte festa framför oss.

Stå på dej nu! Han kan inte bestämma allt!
Vill du prata, bara ring mig. Jag finns här för dej!

Massa kramar

Anonym sa...

Här kan du läsa om en RIKTIG pappa som verkligen tar ansvar för sitt barn. Aftonbladets Korvasbloggen.... han skriver roligt och bra!http://blogg.aftonbladet.se/26997/

Nathalie sa...

Oh, jag kan inte göra annat än att hålla med föregående talare. Jag hade inte stått ut en minut.. Det var väl inte bara du som gjorde Kelly, man är två om ett barn!

SÄG IFRÅN!!
kram