tisdag 16 december 2008

Tvättstugehelv*te!

Vi har hållit på med tvätten nu i eftermiddag, men den där jävla tvättstugan vi tvättar i, jag blir helt enkelt galen! För det första så fungerar bara ett fåtal knappar på kortterminalen (alltså den grej man trycker på för att välja tvättmaskin/torktumlare) så att kunna tvätta överhuvudtaget är inte så lätt... Jag kom på att det gick att tvätta ändå (gratis alltså) så det var ju ganska perfekt.
Tre tvättmaskiner finns det, så jag tvättade ju såklart i alla tre. Problemet är ju bara att jag inte på något vis får upp luckan till en av maskinerna, så den tvättade tvätten ligger där inne, blöt... Jag får vänta tills i morgon med att försöka, men då har den redan hunnit bli sur.
Man förväntar sig ju att maskinerna ska fungera. *arg*

Snart börjar andra delen på Dödsdomen. Jag såg det första avsnittet igår, och blev fast. Tyckte det var spännande. Vi tittar på så mycket kriminal- och polisserier att jag nog snart kan söka in till polishögskolan. Haha! Nä, kanske inte så, men man börjar ju kunna lista ut vem den skyldige är redan från början av programmet nu. Inte illa. *s*

I morgon är det läkarbesök med Kelly vid halv tio. Förbereder mig på en strid om vaccinationen...
För övrigt ska jag hinna städa åt Doc innan jag börjar jobba vid 13, så mamma får komma och hämta Kellan lite tidigare än planerat... Jag jobbar till 17, och sen blir det väl att åka hem och laga mat. Martin ska iväg så jag har återigen en ensamkväll. Jag får njuta ordentligt av hans sällskap ikväll då. ;)
Nu ska jag ringa mamma och planera inför morgondagen.
Vi hörs! Puss

1 kommentar:

lina sa...

Yes, jordbävning i Skåne =) Du får uppdatera dig ;) Vi syns snart!