torsdag 8 januari 2009

En ensam förmiddag.

Sådär ja! Lämningen hos Bibbi gick toppen! Kelly tittade inte ens efter mig när jag vinkade och gick. *s* I morgon ska hon vara där mellan nio och tolv, om inte längre. Hon skulle testa och se om det gick att få henne att somna där, och i så fall får hon ju stanna tills hon vaknat.
Nästa vecka skulle blivit lite problem, med tanke på att Martin är tillbaka på jobbet och jag börjar skolan. Första veckan är väl ingen hit om jag missar kanske. *s*
Men nu löste vi det så att jag hämtar Kelly efter matten på måndag, och så kommer mamma och passar henne en timme på eftermiddagen under dagens andra och sista lektion. Martin tar ut pappaledighet på onsdag och torsdag, och om Kelly vägrar vara kvar hela dagen på fredagen, så får mamsen rycka in igen. Skitbra lösning där tycker jag allt! :)

Emma: Ja! Jag tycker mitt schema blev lite väl tråkigt... Hade hoppats på att få gå som du ungefär. Men nu ser mitt schema ut såhär;
  • Måndagar; matte och religion
  • Tisdagar; programhantering och engelska
  • Onsdagar; matte, programhantering, engelska och samhällskunskap
  • Torsdagar; engelska, samhällskunskap och matte
  • Fredagar; samhällskunskap, religion och programhantering.
Nåja, det ska väl gå. Och självklart har vi tid för er! :) Tisdag slutar jag vid 12, så på eftermiddagen kan vi ses om ni kan och vill? ;)
Och angående dieten; det går jättebra! Verkligen. Än så länge har sötsuget hållit sig på helt okej avstånd, men jag tänkte faktiskt göra varma äpplen med vaniljsås i morgon. Syndigt, men gott! *s*

Vi skulle ev. gått hem till mina föräldrar idag, men jag orkar verkligen inte springa runt i kylan mer än nödvändigt... Jag som aldrig har varit särskilt frusen av mig, har nu gått och blivit värsta mesen! Sitter med dubbla tjocktröjor och raggsockor på mig hela dagarna. *s*
Till affären får vi nog pallra oss i alla fall. Måste nog säga ifrån om jobb nästa lördag. Jag måste verkligen orka med min kära familj också...

Nope, nu ska jag kolla efter lite kläder. Har ju kommit på att jag inte har särskilt mycket vintertröjor. Måste ha!
Puss

3 kommentarer:

lina sa...

skönt att det går så bra för kelly på inskolningenoc och spännande att börja skolan. kram

Ida sa...

Välkommen tillbaka till skolan! It sucks ;) Nejdå, det är rätt kul att plugga... ibland :)

Emma Jonsson sa...

Tisdag blir super! Får höras närmare om d=)
Uh, jag tog cambridge en vecka nu. Får inte äta ngt förutom dom där påsarna den här veckan, men nästa v är d GI som gäller.. Så äpplen med vaniljsås lät FARLIGT gott!
Ska du på pumpen nu när den börjar?