onsdag 21 januari 2009

En hård dag.

Hej!
Eller godkväll kanske passar bättre. *s* Jag ska snart gå och lägga mig, men ville såklart hinna uppdatera er lite om hur min dag har varit.

Lämnade av Kelly vid 8 som vanligt, och promenerade därefter till skolan. Började dagen med matte, därefter programhantering, samhälle och engelska.
Matten gick framåt, äntligen någon bland alla ekvationer och blaha blaha som jag förstod! *lycklig*
I programhantering skulle vi göra ett bildspel i Powerpoint med animationer och andra häftiga effekter. Satt där och knåpade ihop ett som, i mina ögon, blev helt okej. Ända tills jag fick se Mr. Styla-för-lärarna's bildspel. Ett skitsnyggt, perfekt synkat bildmontage med både passande musik och tuffa effekter. Gissa om läraren blev impad? Det sänker ju oss övriga elever till en helt annan (mycket lägre) nivå, och det kommer ju förstås vara omöjligt att kunna jämföra sig där. Mindre kul för självkänslan. Jag trodde man gick kurser för att lära sig... *pff*
Samhälle-lektionen handlade idag om politik. Superkul, har jag kommit på. Kanske skulle bli politiker. Haha! ;) Jag ska göra en jämförelse mellan Miljöpartiet och Sverigedemokraterna. Jag kan ju egentligen ingenting om dem, så jag tyckte jag kunde passa på att lära mig lite.
Engelskan gick väl ganska bra den också. Jag och Martina satt och försökte översätta en massa krångliga ord, men det blev ju såklart mest småprat om allt annat än engelska. *s*

Hämtade hem Kelly vid fyra idag, långdag för min lilla tjejja. Dock hade det gått jättebra idag, både med maten och sömnen. Hon hade sovit nästan 2 timmar mitt på dagen, så fler tupplurar blev det inte när vi kom hem. Skönt nog däckade hon redan vid sju, så nu ikväll har jag ägnat mig åt engelsk grammatik och matten. Min hjärna klarar inte mer just nu känner jag. *s*

Linda: Jag håller alla tummar och tår för att det inte blir något! Det vore ju fruktansvärt. :(

Nu, gott folk, ska Cecilia gå och lägga sig (mja, jag har lovat att smörja in Martins fötter först. Han var ju på fotbehandlingen igår, som han fick av oss i julklapp, nu är han supernöjd med sina fina fötter och är stenhård på att smörja in dom varje kväll. Söten!)
Godnatt, och sov sött!

Inga kommentarer: