fredag 16 januari 2009

Fredag hela veckan.

Tjohoo!
Vad har ni för er ikväll kära läsare? Själv sitter jag här i min ensamhet och väntar på att mina toast ska bli klara. Ja, jag vet, jag håller ju på att banta. La ju ner hela den grejen när jag var sjuk, och skulle alltså stenhårt börja idag igen. Dock blev det inte riktigt så, utan tar nya tag på måndag. Att börja om mitt i en vecka är värdelöst om man heter Cecilia Brötte. Måndagar är bäst för förnyelse. *s*
I morgon har vi kalas för min lillebror som fyllde 18 i onsdags. Grattis till honom! Saken är ju i alla fall den att det lär ju både bli smörgåstårta och vanlig tårta i morgon, och så ska jag och mamsen in en heldag till Kalmar på söndag, då blir det garanterat ingen sträng diet. Hehe...

Idag var jag ju hemma från skolan. Känns mindre bra, men vad gör man... Kelly var ju inte pigg. Hon hade 38,0 i feber i morse, och har varit dunderförkyld hela dagen... Stackaren! Jag däremot har varit på topp. Tog en lång sväng på köpingen med mamma och sjuk dotter, köpte mascara, übersnygga leggings, en lika snygg sjal och en massa mat till helgen.

Hann inte mer än hem i stort sett innan pappa ringde och vi kom överens om ett snabbt möte.
Vet ni vad jag har gjort nu i eftermiddag? Köpt en bil! Ja, ni läste rätt, jag har köpt en bil. :) Jag hade ju lagt en budget för hur mycket jag skulle kosta på min bil jag redan hade, när pappa informerade mig om en jättefin bil med några få skavanker, för samma pengar jag ändå hade tänkt lägga. Vi åkte och tittade på den, och jag blev kär. En Houndai Sonata -95:a, vit, 4-dörrar, AC och med en (ganska dålig, men ändå) bilstereo. *såå nöjd*
Dock går inte förardörren att öppna, så jag får klättra in via passagerarsidan. Haha! En liten läcka i avgassystemet och bara lite rost. Inga fel i jämförelse med min Nissan. *s* Dessutom är den skattad och bes. februari ut, så jag får köra med den hur mycket jag vill redan nu. *iiih* Ett drömscenario för mig, som varit utan bil såå länge.

Martin är iväg på match ikväll. Kommer nog inte hem förrän runt elva, men jag tyckte minsann han kunde stannat hemma. Han kände sig inte alls pigg, men envisades om att åka iväg i alla fall. Dum! Nåja, jag ska bara slappa, äta popcorn och titta på Let's Dance. Nu under tiden jag skrivit, tog jag en paus och åt upp mina toastmackor. Gott var det ska ni veta. ;)
I morgon är det jobb som gäller, så någon vidare sen kväll blir det inte heller. Hade min kära smabo varit hemma, hade jag nog gått iväg till Belinda på party. Känner att det hade varit så kul att få träffas, dricka lite (mycket?) och snackat en jävla massa skit. ;) En annan gång hoppas jag!
Nu ska jag läsa lite vad ni andra bloggare har skrivit, och efter reklamen sätta mig vid teven igen.
Godkväll!

Inga kommentarer: