söndag 25 januari 2009

God morgon!

Eller hur var det nu? Klockan är ju faktiskt snart elva. *s* Men vilken sovmorgon jag fick sådär plötsligt! Kelly vaknade innan halv åtta, och påstod att hon ville ha ännu en flaska välling (den 3:e sen läggdags...) Så jag gick upp och gjorde en åt henne. Efter att ha klunkat i sig hela flaskan, somnade hon om, och krävde inte upp mig förrän halv tio. Det ni! ;)

Jag fick faktiskt lite gjort i arbetet om politiska partierna igår, även om jag bara skrev en halv sida innan det var dags för att sova.
Martin kom hem lite efter två, jag hade bäddat på soffan åt honom, så jag märkte inte om han hade druckit en öl för mycket. *s* Han har en tendens till att föra fruktansvärt mycket oväsen när han sover efter att ha varit ute. Snarkar i stil med en motorsåg, hostar konstant i en halvtimme eller två, pratar (snarare skriker) i sömnen, ja... Ni förstår kanske varför han får sova på soffan efter utekvällarna. ;) Mja, inte om Kelly är hos mina föräldrar såklart, men då har ju jag i regel druckit också och störs inte lika mycket av allt det där...

Idag blir det nog en ganska lugn dag. Lovade Kelly att ta med henne ut på en promenad. Det var ett tag sen hon och jag gick ut i annat syfte än att lämna och hämta hem henne från dagmamman. Kanske skulle ta med henne till lekplatsen i hamnen?
Jag måste försöka räkna lite matte också tror jag, läsa i boken som ska vara utläst om 3 veckor. Det låter kanske som en helt överenskomlig läsperiod som man lätt skulle klara av att slutföra, men det är svårare än jag trodde. När Kelly väl sover om dagarna har jag varken tid eller lust att sitta och knåpa i en engelsk bok... Jag får väl ta tag i det i morgon, har ju håltimme i 4 timmar.

Nu har jag satt på en film med teletubbies. På barnkanalen visades bara ungdomsprogram. Amigo och sånt crap... Knappt så jag själv stod ut att titta på det, så efter en stunds överläggande, bästämde vi oss för att sätta på något med barnvänligt. Teletubbies. :)

Senare idag kanske vi tar en tripp till lilla Blomstermåla. Skulle eventuellt hälsa på Linda en sväng, men vi får allt se hur det blir. Vill ju inte komma om det känns olägligt för dom just nu...
Nåja, nu ska jag försöka underhålla Kelly lite. Martin vägrar ju maka sig upp ur soffan, och ändå har klockan blivit tio över elva...
Vi hörs sen gott folk!
Puss hej!

Inga kommentarer: