söndag 11 januari 2009

Hej på er!

Idag känner jag mig något piggare faktiskt. Dunderförkyld och med en envis hosta, men febern är inte lika hög idag. Kanske för att jag började dagen med att ta en värktablett för säkerhets skull... *s*
Natten å andra sidan, har varit hemsk! Kelly har haft svårt att sova, vilket resulterat i att man vaknat titt som tätt, katten har bråkat (lite mindre än vanligt dock...) och jag har fått springa på toaletten ett antal gånger. Som om inte influensan är nog, så fick jag ju mens ungefär samtidigt... Typiskt va!
Jag vaknade till runt klockan sex, av att hela jag och sängkläderna var dyngsura! Nej, jag hade inte kissat på mig... *s* Jag svettades som en jäkla gris, och kände mig såklart superäcklig! Fick slänga av mig kläderna och vända på både täcket och kudden för att bli någorlunda torr... Usch...

Och gissa vad jag gjorde när Kelly vaknade till ungefär samtidigt?! Jag gick upp och skulle ge henne lite vatten ur flaskan vi alltid har brevid sängen. Hade ju totalt glömt bort att jag hade ställt mitt vattenglas precis där också, och tog ju såklart fel! Hällde alltså ut mitt vatten över Kelly som, kanske inte helt otippat, blev jätteledsen. Det är väl inte alltid man får ett glas vatten över sig när man sitter yrvaken och är lagom småledsen redan från början... Idiotmamma!
Dock lugnade hon ner sig när jag lagt täcket över det blöta lakanet (det var nog sängen som blev mest blöt, annars hade jag ju bytt kläder på henne!), gett henne lite vatten från HENNES flaska, och gav nappen. Herregud alltså... *s*

Det går ett sjukt program på 5:an nu. Det handlar om föräldrar i USA (såklart) som får sina små döttrar att ställa upp i skönhetstävlingar i tävlan om en massa pengar. De sminkar dom små flickorna, som bara är mellan 5 och 10 år på sin höjd(!), och lägger på mer lager än vad en tvättäkta fjortis gör! Sedan klär de upp dom i supersöta små prinsessklänningar, och barnen tvingas stå och fånle hur länge som helst framför publik.
Allvarligt, jag skulle ALDRIG nånsin utsätta Kelly för något sånt! Barn ska vara barn, UTAN smink... Vad ger de sina döttrar för bild av hur tjejer ska bete sig och se ut egentligen?! Nej, sjukt är vad det är... Eller vad tycker ni?
Iofs så är kineserna ännu värre, där finns det till och med skönhetstävlingar där deltagarna måste vara skönhetsopererade för att få ställa upp. Och på OS förra året lät de en annan flicka än hon som egentligen sjöng, stå och mima framför all publik och teven, därför att den sjungnade 8-åriga flickan var för ful. Kan ni fatta hur man kan säga så om ett barn!?

Nä, nu ska jag nog sluta innan jag blir ännu argare. *s*
Btw, jag fuskvägde mig idag, och gissa vad! Jag har gått ner 2,5 kilo! *wohoo*
Puss hej!

2 kommentarer:

Ida sa...

Jag såg det där programmet häromdagen, blev lika upprörd som du. Kladda smink på småungar! idioter!

kultjej sa...

men det gör inget om theo får det av er med. Han tycker det e sååå kul. Det går alltid åt! :)