tisdag 6 januari 2009

Köttfärssås á la Cecilia!

Godkväll alla läsare!
Hoppas ni har haft en bra dag, trots eventuella baksmällor och annat kul. *s*
Jag har haft fullt upp idag, men städning nu på eftermiddagen, matlagning, en skön dusch och annat nödvändigt som ska göras i tid... Jag ska nämligen pallra mig upp vid halv fem i morgon, för att springa iväg och inventera på Konsum i några timmar. *gah* Därför ska jag vara duktig och lägga mig redan vid tio. Hoppas bara jag lyckas somna, jag som numera är van vid att somna runt halv tolv...

Jag har bestämt mig för att lära mig dricka kaffe, och för att på bästa sätt vänja mig ska jag dricka en kopp om dagen, självklart med både socker och mjölk i! *s* Jag gillar inte den beska smaken i svart kaffe, och jag antar att de flesta lär sig dricka det svarta guldet med en massa tillsatser i. Dock känner jag att jag behöver bli vuxen nu, åtminstone så pass att jag kan tacka ja till en kopp kaffe när jag besöker vänner och bekanta. :)

Ikväll lagade jag spaghetti och köttfärssås till hela familjen. Men eftersom min älskade sambo inte äter grönsaker, fick det bli en med och en utan. Jag måste säga, att min Viktväktarköttfärssås är syndigt god! Man blir verkligen proppmätt på den, trots att den varken innehåller mycket köttfärs, eller pasta till det.
6 msk köttfärs är ju det portionsberäknade, samt 1,5 dl pasta. Utöver köttfärsen använder jag både lök, grovhackad morot, palsternacka, tomat och champinjoner. Några teskedar Sweet chilisås, salt och peppar. Superenkelt för alla er med fantasi och supergott för både bantare och er som bara gillar att äta. *s*

Jag har fått en sådan knäpp på att göra en tatuering på min otatuerade arm. Tycker verkligen det är apsnyggt om man har något som passar ens personlighet, och dessutom ser ju armarna så mycket smalare ut, eftersom man fokuserar på tatueringen, och inte på allt överflödigt fett. Haha! Så, jag måste spana runt lite nu känner jag, i hopp om att finna någon jag skulle kunna tänka mig att göra.
Ha en fortsatt trevlig kväll ni som inte ska sova tidigt, så hörs vi i morgon!
Puss hej!

Inga kommentarer: