lördag 3 januari 2009

Lyxmiddag

Hej hej!
Hoppas alla njöt lika mycket som jag i det underbara vintervädret idag!
Jag och mamma var ute och gick en sväng med Kelly på köpingen, när plötsligt himlen öppnade sig och ner föll snöflingor stora som pingisbollar. Wunderbar! Äntligen kommer vintern, och jag hoppas verkligen på att snön kommer få ligga kvar och fyllas på, åtminstone februari ut.
Kylan blir inte lika påtaglig när det är snö, och så blir omgivningen mycket ljusare och mysigare. Allt detta mörker mår man annars inte bra av. *pff*
Och dessutom så hoppas jag på att kunna åka lite pulka med Kelly också. :)


Igår jobbade jag hela dagen, vilket resulterade i att jag inte orkade uppdatera er om dagen. Jag var inte alls på humör för att jobba, och kände mig enbart som en stor hösäck som inte orkade ta sig för nånting, utan mest var i vägen... *s*
Nu är det inventeringen på onsdag som blir nästa projekt, då börjar vi redan vid klockan 6! Hua, och jag som är så morgontrött... Nåja, det ska väl gå bra. Allra först börjar ju inskolning av Kelly på måndag, som jag nämnt tidigare.

Just nu håller jag på med potatisgratäng och falsk fläskfilé. Lyxmiddag á la familjen Carlsson-Brötte. *s* Har man inte råd att köpa vanlig fläskfilé, går den här precis lika bra! :)


Belinda skrev och ville att vi skulle komma förbi sen, så jag får försöka hinna trycka in det i kvällens schema. Det blir ju så sällan av att man ses annars, så det är bara himla kul att det verkar gå åt rätt håll nu. ;)

Körslaget är ju ikväll också. Vem hejar ni på?
Jag är nästan säker på att team Wells vinner, och det är nog dom jag håller på också tror jag...
Nej, nu ska jag ladda upp lite bilder både på facebook och bdb. Vi hörs!

Puss hej!

1 kommentar:

lina sa...

hej! låter väldigt gott =) är hemma nu så ni måste få er julklapp resp. födelsedagspresent. När har du tid? Jag åker på tisdag igen! kram