tisdag 6 januari 2009

Nu är den borta.

Jag orkade inte vänta längre, trots att min mamma får hysteriska anfall på mig när jag nämner det, att plocka ner julgranen före 20 dag knut. No way att den skulle få stå här längre nu. Man tröttnar fort på julen, och då gäller det att få bort det värsta innan man faller ner i ångesthålan. *s*
Så ja, idag plockade jag ner granen. Ljusstakarna och tomtarna får nog stå kvar ett tag till, men gardinerna ska bort, och upp med lite fräscha. Springtime, here I come! :)

Jag ska ta tag i en ordentlig storstädning när Kelly väl vaknar. Dammsuga, torka golven och damma av. Skönt att få det lite rent innan vardagen börjar igen. Martin börjar jobba i morgon, och Kelly fortsätter sin inskolning. Jag ska springa iväg till gymnasiet också för att hämta mitt schema, så jag kan skriva ner ett nytt schema till barnomsorgen. Jag blev ju tvungen att skriva ett provisoriskt eftersom jag inte har en aning om hur mycket tid jag kommer att tillbringa i skolan...

Åh, det märks verkligen att Martin inte är någon ungdom längre. Han var ju borta hela helgen och spelade pingis, och sen dess har han bara legat på soffan och knappt orkat ta sig upp. Haha, gamling där. *s*
Något irriterande för mig också måste tilläggas, eftersom jag är medveten om att min pensionärsliknande sambo kommer komma tillbaka nu när jobbet och alla träningar börjar igen. Dessa lediga veckor har varit toppen, han har varit så pigg och hjälpsam! *suckar* Nåja... Jag får helt enkelt längta till sommarsemestern då. *s*

Jag skickade efter lite från Jotex igår, däribland en gardinstång till Kellys rum, rosa panelgardiner, gardiner till vårt sovrum och ett överkast till vår säng. Det kommer bli så himla fint i vår nya lägenhet!
Just det, jag måste ju ringa M-ås Bostäder i morgon också och höra om det är okej att få nycklarna ett par veckor tidigare, så jag kan få det färdigtapetserat i Kellys rum innan vi flyttar in. Dessutom vill jag måla om våra köksmöbler, och det är enklare om jag kan få det gjort ostört där Kelly omöjligt kan kladda ner hela stället med färg. *s*

Nu ska jag checka in H&M:s sida och se om det finns något värt att beställa.
Ciao!

Inga kommentarer: