torsdag 1 januari 2009

Nyårsafton - invigning av det nya året.

Godkväll alla folks! Varit lite dålig på dagliga uppdateringar tycker jag (skrev ju inget igår!) men jag ska vara ärlig och erkänna att datorsittandet har blivit lite tråkigt. Man har ju sina perioder ni vet. ;)
Igår i alla fall, jag jobbade ju 8-16, heldött faktiskt! Jag trodde verkligen det skulle vara mycket folk, men inte... Tydligen var alla kunder ute efter vanlig mat, inte pålägg... Nåja, jag jobbar ju i morgon också, så det får bli ett nytt försök till bra försäljning av skinka och korv då. *s*
Jag gick hem direkt efter jag slutat, hoppade in i duschen, bytte om, fixade håret och bättrade på sminket. Martin var duktig och skötte all packning av Kellys grejer som skulle med hem till mamma och pappa. Vi var klara, och kom faktiskt iväg vid sex! Väldigt imponerande för att vara familjen Tidsoptimist... *s*
Efter att ha lämnat av Kelly hos mamma, skjutsade pappa oss till Linda och Mattias i Blomstermåla. Vi packade in oss med all mat och dricka, och började ganska så snart med tacosen.

Gud så gott det var! Jag brukar inte vara så m
ycket för tacos annars, men just igår var det toppen! *kurr i magen*
Vi drack, lyssnade (och tittade) på musik, spelade lite yatzy och pratade en massa skit. Mycket trevligt
!

Vid tolvslaget gick vi ju givetvis ut för att skjuta raketer. Vi tog med Tequila (hunden) ut, vilket inte var särskilt populärt såklart! Jag och Linda fick sitta och klappa henne, jag höll för hennes öron så gott det gick, och hon var faktiskt jätteduktig! Ryckte till och backade några gånger vid höga smällar, men mer var det inte.

Efter smällandet, gick vi upp för att hämta våra grejor, och började promenera hem till Martins föräldrar. Hans mamma hade ju lovat att köra hem oss, och att försöka få tag på henne via telefonen var ju omöjligt.
Dessvärre hade hon gått och lagt sig, och stängt av sin mobil, vi kom ju inte in i trappuppgången!
Så efter att Martin försökt kasta småsten på deras sovrumsfönster i hopp om att de skulle vakna, fick vi promenera tillbaka till Linda och Mattias. Gissa om det var kallt att stå ute i kylan i bara strumpbyxor! (ja, självklart hade jag ju både skor, klänning, jacka och vantar också, men det antar jag att alla förstår...) *s*

Jag ringde motvilligt min pappa, som fick köra och hämta oss. Klart man vill hem och sova när man har barnvakt över natten! Borta bra, hemma bäst ni vet. ;)


Idag har vi mått super! Aningen trötta bara, men det hör väl till. Kelly kom hem vid 12-tiden, och somnade nästan direkt. Dagen har vi sen ägnat åt mys, bus och en långpromenad i vinterkylan. *brr*

Nu ska vi se någon film med Jackie Chan, och bara njuta av lugnet. Uppdaterar mer i morgon, jag hade kunnat skriva en mil till, men jag tror nog det är tillräckligt att läsa i alla fall. *s* Ha en bra kväll!
Puss

1 kommentar:

Emma Jonsson sa...

Uaa! det var kallt den natten. jag hade vart asförbannad, har man lovat att köra så stänger man väl inte av telefonen...