torsdag 1 januari 2009

Pratkvarn...

Nej, det här gick inte! Jag har för mycket att skriva om. *s*
Jag läste Efvas blogg, och så lite horoskåp från olika sajter. Jag blev ju såklart tvungen att visa er mitt, då jag tyckte att det verkade stämma ohyggligt bra.

Skorpinonen


24/10- 22/11


Årets tema: Lyxlirare!


Du går in i en tuff period och jobbar tidvis mycket hårt. Men du väljer det själv och målet är extra slantar på fickan. I år vill du kunna leva flott.


Kärlek:


Har du varit blyg förut kan det ändra sig nu, stjärnorna ger dig mod i relationer och kärlek. Du är helt enkelt glödhet!


Karriär:


Små hinder på vägen sporrar dig bara att ge mer.


Pengar:


Dina instinkter är på topp, har du tur leder de dig rätt från början. Du kasserar in mest under andra halvan av året. Undvik spel.

Se upp för: Att bränna ut dig.


Jag ska ju snart börja plugga (om bara en och en halv vecka!) så jag antar att det kan beskriva lite av det. Jag bränner ganska lätt ut mig, och jag är medveten om att jag måste fokusera på familjen, och enbart sköta plugget så gott det går. Alla kan inte vara såna superwomen som
Jennie. *s*


Så hur har mitt 2008 varit då?


Våren var en enda röra, med en liten bäbis att vänja sig vid. Sommaren var helt okej, med en hel del jobb, sol, bad och underbara stunder med vår lilla prinsessa.


Hösten däremot har varit känslomässigt tuff. Jag började tröttna rejält på att gå hemma, höstdepressionen tog tag i mig, och blev inte bättre av att jag fick ta nästan hela ansvaret här hemma. Dock bättrades det på, och än så länge har vintern varit toppen! En tråkig sammanfattning, jag vet, men ni som känner mig vet att mitt minne är fruktansvärt dåligt... *s* Jag skriver bara om saker jag har lagt på minnet, alltså de starkaste intrycken och händelserna.



År 2009 ska bli händelserikt och roligt år. Jag ska som sagt börja plugga, Kelly skolas in hos dagmamman (på måndag börjas det!) och ja... Vi ska flytta! *wohoo* Jag har såna superplaner på vår nya lägenhet!


Jag ska ringa M-ås bostäder på måndag och be om att få nycklarna i mitten av februari. Vi hade ju tänkt tapetsera om i Kellys rum åtminstone (mörkgula tapeter i ett flickrum liksom?!) och har vi då några veckor på oss hinner vi innan vi flyttar in oss.


Jag ska köpa en hel del ny inredning, både till Kellys rum och badrummet, måla om våra köksmöbler och försöka få det precis så som jag vill ha det. :)


Nej, nu var det nog inget mer för tillfället. *s*





Jag ska gå och torka av sminket, borsta tänderna och slänga mig i säng ganska så snart... Det blir en lång dag i morgon. *buhu* Jag vill verkligen inte jobba...


Nåja, Godnatt!

Inga kommentarer: