måndag 26 januari 2009

Så var denna måndag över.

Hej på er!
Jag kom precis hem från ett ljusparty i timmernabben hos en av min mosters alla kompisar. Mycket trevligt folk och mycket gott fika. ;) Hade ätit mat bara nån timme innan, men ändå slank det ner både en macka, några kex med brieost (så himmelskt gott det är!), lite vindruvor, en kopp te och två ballerinakex. Kanske att jag skulle ta och börja med VV igen? *s* Kan ju köra hårt denna veckan så jag går ner åtminstone ett kilo till helgen. Man vill ju vara så snygg som möjligt när man ska in till stora staden och partaja. ;)

Jag hade matte och religion idag. Äntligen känns det som att matten börjar nagla sig fast i hjärnan. Nu kan jag till och med känna en gnutta hopp om att klara av kursen. *hoppas hoppas*
På religionen pratade vi mest om Buddhismen. Ganska intressant faktiskt. Allt som man tyckte var tråkigt i grundskolan och på gymnasiet, känns så mycket roligare nu på KomVux! Kanske för att jag varit ifrån skolan i två år nu, och laddat på krafterna. *s*
Nu är det matten jag måste hänga med i. Räkna lite i morgon kanske? Så ska jag vara klar med engelskaboken (A kiss before dying heter den, om någon känner till den?) om två veckor. *gah* Jag börjar känna en viss press där... Arbetet om politiken ska vara klart vid samma tidpunkt, men där känner jag att det nog kommer att funka. Kanske... *s* Engelskatest på onsdag tror jag, så i morgon blir det helt enkelt att ägna mig åt skolarbete. Lite svårt bara, eftersom jag ska hämta Kellan redan vid tio... Nåja. Det går om man vill. ;)

Kelly var så underbar när jag hämtade henne från Bibbi idag. Hon var så ledsen och förtvivlad när jag lämnade henne i morse (så hemskt det känns då!) men när jag kom innanför dörren innan tre, sken hon upp som en sol och sprang emot mig med uppsträckta armar. Gullet! <3

Nu tänkte jag kolla läget på nätet lite, och kanske fortsätta skriva lite på samhälle-uppgiften.
Vi hörs i morgon gott folk!
Puss hej!

Inga kommentarer: