torsdag 15 januari 2009

Update för ondsag-torsdag

Hej på er! Hoppas ni har haft en bra dag hittills, det har jag. :)
Igår var det skola för hela slanten. Invigde både programhanteringen och engelskan, kom en bit till i matten, och hade en helt okej dag.
Fick en uppgift i engelska att skriva ett personl
igt brev om mig själv. Man tror man har sån koll på engelska språket, men när det kommer till såna skrivuppgifter kommer man på att man faktiskt saknar en hel del. *s* Nåja, jag klarade uppgiften, och lämnade in det idag, som det var bestämt. :)

En sjuk prinsessa

Idag har jag haft både engelska- vi fick en bok att läsa ut innan v.7, samhälle- vi ska inleda med några veckor om demokrati, och matten- kämpar vidare med ekvationer. Svååårt!
Dock har det varit en mycket rolig dag för min del.
Martin däremot har varit hemma med en sjuk Kelly. Hon var superkrånglig vid läggdags igårkväll, och bara skrek och kväljde sig. Misstänkte att det var något på gång, men hoppades såklart på ett falsklarm! Tyvärr hade hon feber och var dunderförkyld idag när hon vaknade, så Martin stannade hemma med henne. Han hade ändå tagit ut en pappadag med tanke på inskolning på Kotten UTAN Bibbi idag. Hon är ledig en Kotte-dag i veckan, så då måste Kelly kunna klara sig bra med de andra fröknarna.

I morgon blir det nog jag som stannar hemma. Har redan pratat med religionsläraren, och det var ingen fara om
jag missade lektionen- det tar jag igen nästa vecka. Enda problemet är väl programhanteringen, men Svetlana (min kurskompis) skulle plocka papper åt mig om det delades ut. Vi får se hur dagen löser sig.

En skolpimpad mamma *s*

Så skönt det ska bli att få komma härifrån känner jag nu. Det blir bara värre och värre med grannarna. Tror det är någon relativt nyinflyttad, som jämt och ständigt spelar hög musik så det dånar i väggarna. Hatar sånt! Speciellt om man ska sitta och koncentrera sig och det enda man kan tänka på är

dunk! dunk! dunk! dunk!
*muttrar*
Jag var och hämtade mitt paket från Jotex idag! Supernöjd med min beställning, nu är det bara allt annat som ska köpas till lägenheten också.
Söndag - Ikea - Here I come! :D

Nope, dags att titta till min sleeping beauty.
Puss!

Inga kommentarer: