torsdag 26 februari 2009

En 2-timmarsgadd.

Godkväll!
Har ni tänkt på att jag bara skriver inlägg om kvällarna? Ja, klart ni har! Men det är faktiskt så att jag inte har någon tid över sådär mitt på dagarna... I morgon har jag dock sovmorgon, och börjar inte skolan förrän tio i tio. Skönt det! Hoppas bara Kelly vill sova lite längre än till klockan 7. *s*
Dagen har varit bra. Jag hade en lååång engelska-lektion på morgonen, och sedan två timmars rast innan samhällelektionen. Då passade jag på att gå och städa hos Doc, och sedan tillbaka till skolan för en fika i all min ensamhet.
Gud vad jag hatar att sitta ensam bland en massa folk! Åker jag ex. in till Kalmar ensam, så skulle det nog inte falla mig in att gå in på McDonalds och sätta mig ensam vid ett bord och äta. Man känner sig fruktansvärt uttittad bland mycket folk... *gömmer mig* På ett litet fik är det annorlunda. Då kan man gömma sig i ett hörn med sin fralla och choklad och läsa en bok eller nåt. :)


Vid fem nu i eftermiddags åkte vi till F då Martin skulle tatuera sig igen. Den pojken är tatueringsnarkoman ta mig f*n. En stor Koi-fisk på hela vaden fick det bli. Så i 2 timmar fick jag sitta och lusläsa tatueringstidningar och spåna på min framtida armgadd. Den kommer nog bli fin, av vår diskussion att döma. *längtar*
Nu har jag försökt sitta och plugga lite geometri. Det är konstigt egentligen, att man inte kan tänka så klart om kvällarna. Ändå är det bästa pluggtiden på något sätt. Lugnt och skönt, och ingen oro för att Kelly ska vakna och förstöra pluggandet (okej, hon kanske vaknar någon gång, men somnar ju om igen om kvällarna... Dagtid vill hon ju upp igen såklart.)

I morgon har jag religion på förmiddagen, sen under håltimmen ska jag hinna åka till systemet och inhandla både mitt och Martins lager inför helgen, till bostäder och försöka få nycklarna i morgon, och så hem för att försöka hinna betala några räkningar. Datalektion mellan 13.25-14.25 och så hem igen. Ett jäkla åkande/spring fram och tillbaka. Kan nästan ta cykeln i morgon kanske? Ja, det behöver vi ju faktiskt också köpa; en barncykelsits och en hjälm till lilltjejen. För nu när det inte finns någon is kvar, vill jag ju ut och cykla lite med henne! :)

Ska vara hos Emma vid 6-tiden, så innan dess måste jag ha hunnit med en del.

Får vi nycklarna till lägenheten i morgon (och det hoppas jag verkligen!) så kan vi börja köra grejer redan på lördag, fixa och dona hela söndagen och måndagen, och sen är det i stort sett bara möblerna kvar på tisdag. Därefter kan man ju kanske försöka städa klart denna lägenheten för att kunna besikta den på torsdag. Om vi däremot måste vänta till måndag med nycklarna, kommer det bli oerhört stressigt att hinna klart. Då får det bli en framflyttad besiktningstid helt enkelt. För måste de inte försöka ta lite hänsyn till ens liv också? Jag menar, Martin jobbar heltid och jag pluggar ju hela onsdagen och torsdagen. Hur ska jag då hinna städa OCH få ordning i nya lägenheten? Det är ett jäkla pusslande det där, men jag håller tummarna för att det löser sig...

Nu ska jag sätta mig några minuter med uträknandet av denna månadens utgifter... Alldeles för många räkningar som ska betalas, om ni frågar mig, men vad ska man göra? Vi (läs: jag) är ju alltid duktig(a) med betalningen, och har hittills inte fått några klagomål. *s*
Godnatt på er så hörs vi kanske i morgon!
Puss

Inga kommentarer: