måndag 23 februari 2009

En bra dag kan man hoppas.

Hej!
Sitter hemma och har pluggat lite i väntan på religionslektionen som börjar halv två. Nu har jag kommit en bit på väg med engelskan, men matten får allt vänta till onsdag. Fattar man ingenting är det bättre att vänta och fråga, istället för att räkna på och gissa sig fram. Då lär man sig ändå inte...
Fick tillbaka matteprovet jag gjorde innan lovet btw, och gissa vad! Jag fick VG! Högsta betyget, eftersom vi inte lärt oss något på MVG-nivå än. Jag var, som ni kanske förstår, överycklig! Jag som aldrig fått mer än G på mina matteprov. :)

Tog mig ett snack med Sellberg på bostäder nyss också, och fick veta att vi får köket omtapetserat för en billig peng också, pga. fläckar på de nuvarande. 1700 spänn för 3 rum tycker jag är helt okej, eller vad säger ni? *s*
Ska ta bilen till skolan sen så jag hinner förbi och hämta katalogen med de nya tapeterna, så de kan börja i morgon redan för att hinna klart på en vecka. Om en vecka flyttar vi, kan ni tänka er! :) Längtar tokmycket... Martin tycker dock tvärtemot, och lider av svår ångest inför att behöva flytta härifrån och ut till sitt hatade ljungnäs (fråga mig inte varför...). Han påstod igår, att om han inte trivs efter någon månad eller två, så flyttar han själv. Jaha, tänkte jag. Jag tänker då inte flytta därifrån om jag trivs, så isf får vi bli särbo.
Jag måste säga att jag har en konstig pojkvän... Kanske skulle börja tänka lite på vad som är bra och dåligt för Kelly? Visst, klart man inte vill bo nånstans där man känner sig helt bortkommen, men kan ju åtminstone ge det ett halvår! Jag vänjer mig inte alls fort, det tar ju ett tag att känna sig hemma på ett nytt ställe. Så är det väl för alla...

Pappa messade mig förut också, så idag kl. 16.00 ska min kära Hynda in för besiktning. Håller alla tummar jag har för att den ska gå igenom och bli godkänd! Det enda tänkbara felet nu är ev en liten läcka i avgassystemet, men då är det åtminstone bara en grej att fixa!
Så om det går igenom, är denna dagen fulländad. Högsta betyget på provet, godkänd bil och nya tapeter. *s*
Nu ska jag nog ta något att äta. Känner att magen skriker efter påfyllning, och då är det bäst att lyda. Jag har ju en tendens att få fruktansvärd magkramp om jag inte äter regelbundet... Hm, ja, det är vad jag gissar att det beror på i alla fall.
Just det! Skulle ta och kolla upp lite om psoriasis också, eftersom många undrar om det inte är det jag har som orsakar utslag på händer och armar... Vore ju skönt att få någon form av diagnos i alla fall så man kan börja behandla... *suckar*
Hör av mig senare så får ni veta hur det gick med bilen! :)
Puss

Inga kommentarer: