söndag 15 februari 2009

För mig själv.

Godkväll!
Jag sitter här ensam, eller, för mig själv känns bättre, och dricker den sista cidern jag hade i kylen sen sist vi var ute. Den är lagom god måste jag säga, men hjärnan känns helt dimmig redan. Jag tål då inte mycket längre... *s* Har smällt i mig en skål med popcorn också, det är ju så jäkla gott!
Igår var jag lite nedslagen över min plötsliga viktökning på 2 kilo. Iofs vägde jag mig på kvällen, efter vår rejäla alla-hjärtans-dagmiddag. Så idag när jag vägde mig igen, var beskedet inte fullt lika illa. *s* Men som jag och Martina pratade om, man ska verkligen vara nöjd med sig själv som man är! (som om det vore en nyhet...) Tänk på Marilyn Monroe, hon var verkligen inte benig, hon var vacker och sexig! MED sina kurvor. Ändå... Tänk att få se ut som Beyoncé... *drömmer*

Marilyn, eller...

Beyoncé?

Jag borde duscha håret nu. Eller i morgon... Mja... Jag gör det nog i morgon. Just nu känner jag inte alls för att börja bråka med mitt hår i blött format. Det är så jävla jobbigt att gå och lägga sig med blött hår, ja och inte särskilt bra heller om man ska tro på Blondinbella. ;) Det kan tydligen utvecklas en svampinfektion i hårbotten om man ständigt går och lägger sig om kvällarna med blött hår. Då ser håret alltid fett och ofräscht ut, och dessutom får man dras med klåda. Mindre kul kanske, om ni frågar mig.

Jag är såå sugen på att äta något just nu! Dock försöker jag att inte äta mer om dagarna efter att vi ätit middag (dock åt vi den redan vid 4 idag, så kanske att det slinker ner en macka innan läggdags?) men te är jag grymt sugen på att göra! Jag har blivit en riktig te-brud nu! Kanske skulle ta och åka för en påhälsning hos Lina, som tydligen har te-partyn i tid och otid. *s*

Nu på sportlovet måste jag packa packa packa, och får absolut inte glömma att plugga engelska! Vi har ett sånt där sött litet grammatikhäfte, som verkligen innehåller allt annat än söta aktiviteter. Grammatik är bland det svåraste vad gäller språk, och när man tror man kan det, så dyker det upp något som rör om i hjärnan, och vips så är allt förstört.
Dessutom mejlade jag två av mina lärare när jag missade de två sista dagarna innan lovet. Jag ville veta om det var något jag kunde göra för att hänga med och inte komma efter med någon uppgift eller liknande. Men nej, mejlen kom tydligen inte fram! Varför har de skol-mejladresser om mejlen ändå inte går fram, och gör de det så svarar dom inte i alla fall! Mycket dåligt...

Jag har suttit och tittat på ett program om Jamie Oliver som ska lära engelsmännen att laga mat. Hur kan man äta så mycket skräpmat som de gör?! En mamma till två barn, lät sin barn äta hämtmat DAGLIGEN och levde själv på chips och choklad. Jag som trodde att amerikaner stod för äckelidealet om snabbmaten. *usch* Dock lyckades nakna kocken ändra just deras matvanor till det bättre.
Åh, nu börjar (jag vet att jag är teveberoende!) Trollkarlens Hemligheter. Någon som har sett det? Man vill ju veta, men ändå inte. Kul är det i alla fall, och man får faktiskt lära sig en hel del tuffa partytricks själv. ;)

Nope, nu ska jag torka bort sminket och sätta på en kopp te. Jag avslutar med en bild på söta Martina, som togs nu i veckan när hon kom förbi och hjälpte mig att äta upp en kladdkaka. Mja, inte hela kanske... Det räckte till pappa också. *s*

Puss hej!

Inga kommentarer: