onsdag 25 februari 2009

För mycket för mitt eget bästa.

Godkväll alla ni där ute!
Har precis suttit och skrivit lite. Det är så skönt att kunna leva sig bort någon annanstans ibland när vardagen blir lite för jobbig. Det har varit mycket nu på sista tiden, med ångest och jobbiga tankar, plugg, flytt, dotter som vägrar sova om nätterna, och allt annat som hör livet till.
Jag hade behövt sitta och både räkna matte och jobba med engelskan ikväll, men jag orkade verkligen inte!
Jag behöver gå och lägga mig snart tror jag, fast jag har ju intalat mig själv att sova på soffan inatt, och verkligen låta Martin ta hela natten. För jag tror nämligen att det är det jag behöver... Det kommer bli fullt av saker att göra nu fram till nästa helg i stort sett, så man behöver de få timmar man kan få sova. :)
Har fått för mig att Kelly nog spelar lite på det där med att vi kommer till undsättning så fort hon piper om nötterna. För ett 14-månadersbarn behöver ju inte äta om nätterna! Och hon behöver också sova för att orka med hela dagarna hos Bibbi/Kotten... Lät henne skrika inatt, och det tog faktiskt inte många minuter innan hon somnade om. Jag tror det blir lättare när hon har eget rum, för då slipper man ligga en meter ifrån den gallskrikande lilla skitungen, och så är det lite längre att ta sig jämfört med nu. Då kanske man hellre ligger kvar i sängen, och låter henne somna om av sig själv. *s*

Det gick fint i skolan idag! Hade en debatt på samhällslektionen om alkoholreklamen i tidningar, och på engelskan började vi arbeta med Shakespeare. Usch... Det är så långdraget att sitta och leta fakta om nån typ som varit död i flera hundra år... Okej för att han har skrivit en massa pjäser, men de flesta är bara jobbiga att se på. Jag är inte mycket för old-fashioned storys. *s*
I morgon ska jag se till att hinna med en städning hos Doc, så jag får lite pengar. ;) Har iofs redan fått pengarna från CSN, men tar mig inte tid att betala räkningarna förrän i sista minuten som vanligt. Hehe...

Nu börjar Greys' Anatomy, eller nej, det har ju redan börjat! Så jag slutar för denna gången, så hörs vi i morgon! :)
Puss hej!

Inga kommentarer: