lördag 28 februari 2009

Fullt ös- medvetslös!

Godkväll alla människor!
Hoppas ni har haft en bra helg än så länge? Jag har i alla fall haft en hel del på schemat, men tänkte börja gå igenom gårdagen lite.
Åkte till Emma och gjorde min storartade entré klockan sex. *s* Där var en hel drös med tjejer jag aldrig träffat förut. Ja, Emma har jag ju träffat, och så Linda som jag sett till någon gång ibland. I början var det såklart något stelt, men stämningen mjuknade upp när vi högg in på fruktbålen och den underbara maten! De hade knåpat ihop en planka med både fläskfilé kycklingfilé, frukt, potatissallad, en supersallad, kex och ost. Snacka om lyxmiddag! ;)
Efter det började vi lära känna varann, och alla pratade med alla i stort sett. Mycket trevligt måste jag säga. :)
Runt halv tolv gick skjutsen in till O-hamn där vi hamnade på Apollo/Cecil. Apollo var som vanligt (vad vet jag förresten, har ju bara varit där ett par gånger innan, men de gångerna har varit likadana...) folktomt och tråkigt. Sprang upp till Cecil istället där trycket var något högre, och kareoken gick för fullt. *s*
Anyway, jag hade en jättetrevlig kväll, och hoppas på fler liknande händelser framöver! :D
Tog en del kort, men glömde såklart kameran i nya lägenheten. Ni får helt enkelt vänta med att kolla in dom tills i morgon!

Idag tvingades jag upp redan kl 8.40 och alltså inte särskilt utvilad, men eftersom Martin skulle till jobbet hade jag ju inget annat val. Bara upp och fräscha till mig, få i Kelly lite frukost, och så iväg en sväng till Hjulet. Shiit så mycket folk det var där! Det var länge sen jag var där när de har lördagsöppet, men jag måste säga att det verkar onekligen populärt. *s*
Mötte upp min mamma, och därefter tog vi en härlig promenad på köpingen. Fick tag i spackel på tub, så nu innan flytten ska jag försöka få borrhålen i sovrummet att se något mindre ut. *s*
I eftermiddags körde vi kartongen och annat småplock till nya lägenheten. Gjorde inte mycket mer sen, utan väntar med det grövsta arbetet tills i morgon då jag har lite mer tid. Då blir det att skriva ihop IKEA-möblerna och plocka in köksgrejerna i skåpen. Få lite ordning helt enkelt... *s*

Nu sitter jag och tittar på melodifestivalen. Agnes är ju himla duktig! Därefter blir det nog att titta lite på Legally Blonde, trots att jag sett den otaliga gånger... Martin är ute en sväng ikväll, så jag har det lugnt och skönt. Eller ja, så lugnt och skönt man kan ha det med duknade musik och skrikande grannar. ;)
Lovar att skriva mer i morgon och uppdatera med en massa bilder både från lägenheten och festen igår!
Puss hej

2 kommentarer:

Anonym sa...

varför sitta och skriva så mycket om du nu har så mycket att göra?

Emma Jonsson sa...

Jag hade en liknande kväll faktiskt:P Dea ute och grannen dunkade på rätt bra!
Att skriva blogg är ett sett att vetilera sina tankar, funderinagr och händelser. Skriva ner vad man gjort som en slags dagbok. samtidigt som det är avslappnande och stressbefriande. Därför tar man sig tid till att sitta och skriva några uppsatser då och då även om man har mkt annat som ska hinnas med. Tycker det var en dum kommentar. Och inte ens våga stå för vem man är..