torsdag 12 februari 2009

Hej mitt vinterland.

God kväll på er alla!
Jag satt idag tittade ut på det vackra snölandskapet. Tänk att det skulle bli vinter lagom till sportlovet! Kul för alla barn, ja, och oss lite äldre som älskar att göra snöänglar och hoppa i snödrivorna också förstås. ;)

Idag har varit en jobbig dag. Kelly har haft runt 40 graders feber till och från hela dagen, varit supergnällig och vill bara bli buren hela tiden. Gissa om hjärnan är lagom degig nu... Hon sover för tillfället, men om jag gissar rätt blir det nog en mycket jobbig natt... De senaste nätterna har innehållit en hel del spring från min sida. Martin lovade att ta lite om nätterna, men han är så slö, och väntar gärna för att se om hon somnar om själv (läs: väntar tills jag går upp istället...) Visst, det är kanske så man ska göra i vanliga fall, men nu när hon är sjuk får jag så dåligt samvete om jag låter henne ligga och gråta... :/
Jag förlorade slaget om vem som får gå iväg i morgon. Alltså stannar jag hemma, och missar ännu en skoldag. Känns mindre bra, men vad ska man göra?
Jag var i alla fall i skolan och skrev matteprovet idag. Jag tror det gick bra *peppar peppar* eller rättare sagt, det kändes bra. :)

Ikväll fick jag lite lugn och ro i form av simning. Försökte ragga med mig både Emma och Martina, men det slutade med att jag fick åka själv. Helt okej faktiskt, eftersom man kan koncentrera sig på att simma, bara slappna av i bubbelpoolen och sjunka in i sina egna tankar. *s*
Någon som har ett tyst tangentbord att ge till mig, på tal om annat... Martin blir galen på mitt knappande, men jag måste ju få skriva i bloggen tycker jag! *s*

Jag var inne på bostäder idag och tänkte hämta hem katalogen med de nya tapeterna i. Det blev inte riktigt som jag tänkt mig, och får återkomma den 23:e istället. Dock blev jag något lugnare av att få veta att vår lägenhet inte ska bli bebodd igen förrän den 1:a april. Då har vi lite mer tid på oss än jag hade trott.
Angående min lön jag ska få från Konsum i morgon, jag kollade in banken och fick en chock (som vanligt då...) Jag som trodde jag bara skulle få mellan 500 och 1000 kronor.... Det hela slutade på lite drygt 2300, så nu kan jag lägga energi på att få min bil klar inför besiktningen. :)

Nu ska jag sätta punkt, kolla runt lite, och sen sätta på en kopp te (åh, så vuxet det lät *s*) Jag antar att Martin vill ha lite sällskap i soffan, vi har trots allt knappt umgåtts än den här veckan...
Vi hörs i morgon! Sov gott.
Puss

Inga kommentarer: