onsdag 18 februari 2009

Hej på er!
Jag vaknade idag på morgonen av något konstigt ljud. Något sorts mobillarm som jag aldrig hört förr. Det lät som om det kom ifrån vardagsrummet, så efter att ha legat kvar i sängen ett tag, gick jag upp för att kolla. Kom dock fram till att det var grannens mobil som lät. Så lyhört det är uppifrån och ner egentligen! När vi bodde högst upp i förra lägenheten, hörde vi aldrig något alls från grannarna. Och skönt var det! Nu hör man till och med vad han över oss gör inne på toaletten, och det är minsann inte alltid så himla trevligt!

Idag har varit en relativt fullspäckad dag. Eller kanske inte... Den har gått oerhört fort i alla fall, det är då ett som är säkert.
Vi började dagen med att vika och plocka in tvätten sen igår. Rensade ut garderoben från mina kläder, så nu har jag två papperskassar fyllda med kläder som ska i Emmaus-containern (heter det Emmaus?) och till Kupan. Bättre att ge bort fina kläder som man inte har nytta av längre, till andra som kanske behöver dom bättre, eller vill ha dom.
Och medan Kelly sov en stund passade jag på att packa lite (eller vänta nu, gjorde jag verkligen det?).
Vi mötte Emma och Ella vid Lilla Bageriet klockan två, och hade en trevlig fikastund med mycket prat. Vi kom fram till att det var nästan 2 månader sen vi sågs sist, och likaså att det var helt oacceptabelt. En träff nästa vecka innan fredag får vi nog trycka in, eller vad säger du? ;)

Såhär snygg var jag innan vi gick iväg för att möta våra kära vänninnor. ;)

Och såhär snygg var Emma. ;)

Kelly var faktiskt på bättre humör än det ser ut. ;)

Och duktiga Ella visade att hon kan krypa! Fast hellre ville hon ligga och mysa på golvet. ;)

Martin var bara hemma och vände innan han åkte och tränade. Jag och Kelly lagade mat, och precis innan vi skulle äta, dök söta Martina upp och hälsade på. Hon skulle låna en sportbag av Martin inför Halmstadresan i helgen. En snabbvisit var det tänkt, men kom inte härifrån förrän klockan åtta, två timmar senare. *s* Alltid lika trevligt att få prata av sig, och efter idag behöver jag inte vara social mer den här veckan. Haha! Jag är ju van vid att gå hemma med enbart Kelly som sällskap, och endast prata av mig med personalen på Konsum när jag är ute och handlar. Precis som de ensamma pensionärerna. *s*

Jag känner en viss stress inför flytten, och har nog varit en fruktansvärt stor tidsoptimist. Kommer jag överhuvudtaget att hinna packa färdigt? Ja! Såklart jag kommer göra det, men det kommer ligga på hög till slutet av nästa vecka. DÅ kanske jag sätter lite fart. *s*
I morgon är det långdag med jobb som gäller. 8-18.15, och likaså på fredag. Jag, som bara är van vid mina 4-timmarspass varannan lördag, tycker ju det här känns som en hel arbetsvecka. Pengar pengar... Ja, annars hade väl inte många jobbat va? *s*
Jag hoppas verkligen att snön smälter bort till nästa fredag, så man kan ha lite fina skor på sig! ;) Inte något vidare att trava runt på uteställena i stora vinterstövlar eller nåt, och högklackat, för mig som inte är van, skulle man ju halka ihjäl sig i. Och det vore väl en syn!

Ikväll börjar en ny säsong av Greys' Anatomy! *wihoo* Me like! Så om några minuter är det jag som sitter bänkad i soffan. :)

Jag har fått sån jäkla inspiration till att börja skriva igen! Satt ju jämt och skrev långa noveller om allt och ingenting förr, men tappade alltid lusten att slutföra dom. Nu har jag världens idé, men kommer såklart tappa tråden ftersom tiden inte finns. Dessutom skulle det nog vara lättare om datorn stod i något annat rum, utan ljudet från teven hela tiden när Martin är hemma. Får passa på att skriva när han tränar. *s*

Nu är det nog dags att sätta punkt för dagen. Jag vet att jag varit lite tråkig och bara skrivit något enstaka inlägg nu de senaste dagarna, men eftersom livet sliter i mig från alla håll, så hinner jag knappt sätta igång datorn förrän på kvällen.
Hörs i morgon gott folk! Ha en trevlig kväll!
Puss

Inga kommentarer: