måndag 9 februari 2009

Mitt allra första KomVuxprov!

Hej på er!
Hoppas ni har haft en bra dag i solen! Det var helt underbart att gå till och från skolan idag måste jag säga, om man jämför med alla andra gråa, blöta och kalla dagar. *s*
Hade matte och religion idag. Prov i det sistnämnda, Hinduism och Buddhism. Jag hoppas det gick lika bra som det kändes. :)
Slutade något tidigare än vi brukar, eftersom vi fick gå när vi var klara, så jag tog med en snabbis på köpingen. Köpte in en ögonbrynspenna (ja, för jag kan ju inte springa omkring utan ögonbryn bland folket!) och en lagom trevlig ögonskugga. Jag har kommit på att jag har blivit alldeles för mestråkig. Vart tog min tuffa hårfärg och mina snygga sminkningar vägen liksom! Som bortblåst sedan jag blev mamma. *s*
Vad tycker ni? Ska jag färga om håret igen? Det i mitten är ju min nuvarande för er som inte vet. ;)


Kelly, min lilla flicka, börjar bli sjuk igen. Ögonen rinner och varar, hon hade lite feber nu ikväll innan hon la sig och har varit allmänt hängig och gnällig de senaste dagarna. Ögoninflammation kanske? *uscha* Nåja, jag pratade med Bibbi nu ikväll också, och vi kom fram till att det nog är bäst att jag stannar hemma med henne i morgon. Har ju ändå bara en lektion, hoppas inte jag missar något kul. :/
Kunde hon inte prickat in det om en vecka istället? Då är jag ju åtminstone ledig från skolan...


Var förbi mitt kära Konsum nu i eftermiddag också, upptäckte ju att vi inte hade någon mat i kylen! *s* Min chef haffade mig och tyckte att jag kunde jobba på fredag. Visst ställer jag upp om jag kan komma ifrån skolan, men som sagt; skolan går först just nu! Jag får se, men visst... Det känns ju typiskt att jag hade kunnat få jobba så himla mycket nu om jag inte gått i skolan. Å andra sidan, hade jag aldrig börjat plugga hade säkert alla sjuklingar varig pigga som nötkärnor. Det hade ju varit lite lagom ironiskt... *s*
Nu hinner jag inte skriva mer, måste försöka läsa ut boken ikväll! Har bara i morgon på mig också, men då måste jag skriva recensionen. Good luck!
Läsa lite bloggar först bara, så jag vet vad som händer i liven runtomkring! ;)

Herregud btw... Sitter och småtittar lite på Familjen Annorlunda på 4:an. Det där om familjer med typ 10 barn osv... Jag fattar inte hur de orkar! Blir ju helt slut bara av att titta på dom. Nä, tacka vet jag ett barn. Det räcker och blir över för tillfället. *s*
Puss hej!

Inga kommentarer: