söndag 22 februari 2009

Sista lovdagen.

Japp, i morgon är det återigen skola som gäller. Hoppas jag... Kelly är ju jättesnorig men jag hoppas verkligen att hon får gå till Bibbi i alla fall. För jag bara vägrar att stanna hemma! Martin också för den delen, och det kan jag väl förstå.
Han var hemma i två dagar med Kelly i januari. Ringde och anmälde VAB och så kom det hem lite papper från f-kassan. Han skrev i allt, skickade iväg, och så nu häromdagen fick han ännu fler papper att skriva i. Ja, för då hade de plötsligt uppfunnit idén om att dagmamman/dagispersonalen måste skriva under ett papper på att barnet varit hemma. Så nu dröjer det väl en eller två månader till för honom att få sina pengar. Att vara borta två dagar från jobbet, betyder mycket avdrag på lönen. Mindre kul kanske...
Däremot är det ju självklart, i alla fall för mig, att man ska dela på ansvaret även här! Jag kan ju inte vara hemma varje gång Kelly blir sjuk. Inte om hon fortsätter att vara sjuk så ofta som hon varit den senaste tiden. Då kan jag ju lika gärna hoppa av skolan... *tjurig*

Idag är jag seg. Mycket seg... Tänkte gjort mig i ordning så vi kom ut en sväng nu på fm, men har verkligen inte orkat ta tag i nånting... Sitter och väntar på att kunna gå in och väcka Martin. Han ska iväg och spela match idag också, men innan dess ska han minsann ta disken sen igår!
Hoppas innerligt på att kunna få med honom på bio ikväll. Tycker vi hittar på så lite tillsammans, när vi är lediga så spelar han jämt matcher, eller så är det någon av oss som varit ute dagen innan, och då är man ju som bekant inte världens mest sociala människa... *s* Jag ska påpeka att han faktiskt fick min sovmorgon-dag, och att jag därför tycker att jag förtjänar lite sällskap av honom då. :)

Ska packa en del idag också hade jag tänkt. Gå igenom skåpen över garderoberna i sovrummet, där lagras ju allt möjligt skräp... *s* Annars blir det en så lugn dag som möjligt, för att vila upp mig inför i morgon. :)
Lite bilder!

Kelly vill också packas ner. ;)

Dessutom har hon kommit på precis vad hon inte få göra... Rota i sopskåpet... *s*

Mamma, pappa, barn. Tänk dock på att jag var väldigt trött här! *s*

Utrensning av garderoberna...

Jag har kommit en liten bit på väg med packningen i alla fall. :)

Nej, nu skriker Kelly som en jävla dåre, så det är bäst jag slutar, och går in för att väcka Martin istället.
Ha en toppendag!
Puss

Inga kommentarer: