tisdag 10 februari 2009

Sjukling?

Hej!
Idag var jag ju hemma som planerat med Kellan. Hon har faktiskt varit rätt pigg hela dagen, så jag vet inte riktigt vad det är med henne. Nu på em har vänsterögat på henne börjat svullna, rinna och kleta igen. Hon hade lite feber idag på morgonen, 37.8, men det har inte märkts. Visst, hon har varit lite tröttare än vanligt, men vi har lekt och busat mest hela dagen.
Tog en promenad till Hjulet, hamnen och för att handla mat. På lekplatsen i hamnen stannade vi och lekte lite, men där orkade hon inte busa särskilt länge...

Min lillebror är så rolig. Han har ju en flickvän som han är jättekär i, och nu inför alla hjärtans dag vill han ju göra något speciellt = laga finmiddag och äta med levande ljus på bordet, ja hela kalaset! Han är romantisk må jag säga. *s*
Dock bor det ju lite för mycket folk hemma hos dom, och att få alla att försvinna bara för att, är ju inte alltid lätt. Då gick han på mig och tyckte att vi kunde ge honom vår lägenhet några timmar på lördagkvällen. Visst hade han fått det om vi inte haft Kelly som ska sova, och ifall vi ändå skulle bort. Nu är det ju inte så, eftersom vi ska iväg på fredag istället. Hemmakväll med finmiddag blir det här på lördag, så kära broder; ni får allt skaffa er en egen lägenhet att ha mysmiddag i! ;)

Och på tal om helgen, så blev den förstörd idag! Jag blev ju tvungen att jobba. *helvetes jävla skit* Jag behöver verkligen få vara ledig, även att det inte innebär så många timmar. Känner att jag börjar tappa lusten till allt nu, och det brukar vara ett tydligt tecken på att jag har för mycket att tänka på.
Dessutom fick jag höra när Martin kom hem, att han nog ska iväg på match, så det kanske blir att säga ifrån jobbet i alla fall. *hoppas* Nej, inte så att jag ogillar mitt jobb, tvärtom! Men just denna helgen hade jag verkligen velat vara ledig. Men om jag inte jobbar, drabbar det säkert S som jobbat nästan 2 veckor i sträck. Jobbigt dilemma det där...

Nope, nu ska jag förbereda min prinsessa för sängen, sedan har jag en del plugg som väntar. Måste renskriva bokrecensionen som ska in idag, och räkna lite matte inför provet på torsdag. *hua*
Vi höres i morgon gott folk! Ha en trevlig kväll.
Puss hej!

Inga kommentarer: