tisdag 24 februari 2009

Tisdagsstress...

Solen skiner, himlen är blå osv... Ja visst, men vad tjänar det till när jag ändå måste vara inne nästan hela dagen? *muttrar*
Kelly vaknade med mig idag, kvart över sex, och ville ju såklart gå upp hon också. Hade inget annat val än att plocka upp henne. Klart hon var lite tröttare lite tidigare idag då, så efter en flaska välling däckade hon och sover fortfarande.
Hade bara en lektion idag, så resten av dagen är jag ledig. Vi ska åka och handla mat för veckan sen när Kelly vaknat, och försöka packa tills jag spyr... Garderoberna, överskåpen, balkongen, städskåpet, och för att inte tala om förrådet! Jag som trodde jag låg bra till i planeringen. *s*
Har rivit ner klisterrutorna jag satte på kaklet i köket när vi flyttade in, så nu är där... vitt. Tycker köken ser så fruktansvärt tråkiga ut vid diskbänkarna. Vitt, vitt, vitt. *blä*

Måste försöka hinna dammsuga av lite också. Tycker man lägger av sig lite nu såhär innan flytt. Man tänker att man ska ta allt sånt när vi har flyttat sen, men man kan ju inte ha det hur som helst den lilla tid vi bor kvar här... Rent och städat ska det vara!
Tisdag om en vecka har vi planerat in flytten av alla möbler, men ska dock se till att få nycklarna redan på måndag. Då ska jag lägga energi på att få dit så mycket kartonger som möjligt, och börja montera ihop mycket av IKEA-möblerna jag köpte. Ska bli kul! :)

Snart är det fredag gott folk (vaddå optimist?) och då ska det bli en välförtjänt utekväll. :)
Nope, jag måste erkänna att min fantasi är fruktansvärt dålig just nu, så jag tror det är bäst att jag ägnar mig åt något annat än att skriva nu för tillfället... *s*
Puss hej!

1 kommentar:

PILLANS craZy värld sa...

hej, förstår vad du känner med flytten! specillt alls som ska monteras från ikea...Ler. Jahdu, snart blir vi grannar. Föresten vad har du köpt de där klistermärkerna som du hade på kaklet i köket!? ha de gött. kram