söndag 1 mars 2009

Anonyma kommentarsfjantar och annat mindre viktigt.

Godkväll!
Ja, varför sitta och skriva så mycket om jag nu har så mycket att göra? Varför inte? Har man stått i och jobbat på som en galning hela dagen tycker jag bara det kan vara skönt att få sitta och skriva och rensa hjärnan, precis som Emma skriver. Stör du dig, så sluta läs och hitta någon annan att hacka på!

Idag har jag faktiskt spenderat hela eftermiddagen i nya lägenheten. Skruvat ihop ett cd-ställ, en Expedit-hylla (tack och lov att jag inte köpte någon större! 2x2 räckte gott och väl *s*), en byrå och ett skoställ, städat badrummet (förra hyresgästen lämnade en hel del mindre kul efter sig där...), plockat in glas, tallrikar och sånt i köksskåpen, satt ihop Kellys princesstält och satt upp hennes fina gardinstång. Fick en hel del hjälp av mamma som också målade den fula Rast-byrån vit. Ja, eller laserade gjorde hon ju. Fin blev den i alla fall! :)
Emma erbjöd sig att hjälpa till, men jag måste erkänna att jag glömde bort att ringa. *skäms*

Nu ikväll har jag suttit och räknat en massa matte, och funderar allvarligt på att hoppa mattelektionen i morgon. Vi skulle ändå sitta och räkna utan lärare, så då kan jag lika gärna ägna mig åt annat. Har ju en del andra skolarbeten som ska göras, så jag kanske tar mig tid till det istället. *s* Inte så troligt dock, eftersom jag har en massa annat skit att plocka ner här hemma nu. Den som lever får se.

Martin sitter och tittar på Beck nu. Någon mer än jag som har svårt att se Peter Haber i en seriös roll efter att ha sett Sunes jul? Haha! Tänkte bjuda er på bästa klippet! Enjoy :)



Vi måste försöka få tag i en cykelsits till Kelly, så vi kan ge oss ut någon fin dag. Någon som vet vart de har fina, prisvänliga såna?
På tal om Kelly, hon har varit fruktansvärt uppåt senaste tiden. Underbart! :) Hon skakar på huvudet när hon inte vill något och har nästan slutat med nappen helt (använder den bara i nödfall och när hon är trött). Hon löser problem och vet precis hur hon ska göra för att få som hon vill. *s* Det är i alla fall kul att se alla framsteg som händer hela tiden!

Någon som saknar en katt? Häromdagen, fredag morse för att vara exakt, dök det upp en fet, röd katt på vår balkong, och han har blivit kvar. Tycker så synd om honom, så jag har (dumt nog) gett honom mat och en filt att ligga på. Det är ju kallt ute! Tänk om han fryser ihjäl? Vi kan ju inte släppa in honom, eftersom vi har Simba redan. Där ute går det ju an, då bryr han sig inte mycket. Men skulle vi släppa in honom på HANS revir, skulle det nog bli 3:e världskriget här inne! *s* Nåja, vi flyttar ju snart, så hon som ska in efter, kanske vill ha en fet, söt katt i familjen.


Tänkte avsluta med att bjuda på en massa fler bilder, både från festen i fredags, nya lägenheten och prinsessan.

Utsikten från balkongen
Badrummet


Utsikt från sovrummen
Sovrummet. Jag älskar vår fondvägg!
Köket
Maten hade de lyckats bra med! *mums*
*tänk tänkt tänk* Nej, jag kommer inte ihåg! Ullis till höger i alla fall.
Girls Night! Mycket trevlig kväll.
Bitch-Emma och bitch-Therese. ;) Ser så ut om inte annat. *s*
Kvällen avslutades på Cecil
Törnrosa
Och efter skönhetssömn kommer... snyggaste frillan *s*
Vem gömmer sig i skåpet?
Tittut!
Körkortet är inte långt borta! ;)

Nu ska jag slötitta lite på Beck innan jag slänger mig i sängen för natten.
Ciao!

Inga kommentarer: