måndag 30 mars 2009

Min bil. Min älskade bil.

Godkväll!
Jag har precis suttit och beställt dekaler till min bil. *gah* Jag har ju egentligen inte råd, men oh så kul det är. :) Var hemma hos mina päron under håltimmarna idag, och tvättade den samt städade hela insidan. Nu är den skinande ren igen, ja bortsett från lite asfaltsfläckar och bensin... *muttrar* Men det ska vi ta tag i en annan ledig dag! *s*
För tillfället vill jag installera en liten baslåda (just nu har jag ingen bas alls!), köpa till ny klädsel (den svart/rosa som alla har...), sätta astuffa chockrosa fjärilsdekaler på motorhuven och sidorna, ja och få dit texten jag nyss beställt. :) Den kommer bli en riktig bitch-bil. Det är jag säker på. *s*

Annars har dagen innehållit ganska lite. Kom ifatt lite i matten idag på morgonen, och tänkte fortsätta mig helt ikapp i morgon. Religionen bjöd inte heller på så mycket. Vi planerade inför redovisningen på fredag. Vi är grupper som ska ta reda på fakta om något kristet samfund häromkring. Jag och två till har valt att arbeta med Svenska kyrkan. Ska intervjua någon av prästerna där, men det återstår ju att se. Vi har bara två lektioner i veckan, så allt arbete får vi ta när vi har tid. *blä*

Kelly och barnen hade målat påskbilder på Kotten idag. Hade kladdat med fingerfärg och gjort kycklingar av avtrycken. Superfint! :)


Ja, jag har ju försökt mig på en början av mitt nya, hälsosamma liv. Det glömde jag ju berätta igår, men i lördags var det en tjej (en bekant till mig, kompis till Martin) som klappade mig på magen och frågade om jag var gravid. Kan ni tänka er! Det måste hon ju sagt bara för att vara jävligt elak, tror ni inte? För visst, jag kan vara jävligt hård mot mig själv, men har tillräckligt bra syn för att se att jag inte ser gravid ut. *sur*
Så idag, gott folk, har jag börjat ett nytt liv. Tänkte se lite mer slimmad ut till Sandra den 25 april. *s* Visst, jag tryckte i mig en bulle hos mamma o pappa idag. Åt blodpudding och bacon till lunch, men däremot var jag liiite nyttigare till middagen!
Stekte lite strimlad falukorv (ja, jag vet att korv överlag är superonyttigt...), strimlad purjo och skivade champinjoner. I med lite vatten och nårga teskedar sweet chilisås. Salta, peppra och voilá! Serverades med ris och blandad sallad. Mums! ;)

Nej, nu måste jag verkligen se till att snoka fram lite fakta om Svenska kyrkan. Damn, jag hade hellre arbetat om Jehovas. De är ju heeelt utflippade...
Puss hej!

2 kommentarer:

PILLANS craZy värld sa...

jag köpte den faktiskt på karlbergs, 1 liter för 170:- så ganska dyrt! de finns säkert billigare i kalmar. men de e ju våtrumsfärg. i mitt badrum e de ljusblå/babyblå så hellre beig...Ler. ha de jätte bra!
Kram

lina sa...

fan va taskig. jag ska också börja ett nyttigt liv hade jag tänkt. vi får ta en promenad istället för att baka kladdkaka i nästa vecka ;)kramar