lördag 4 april 2009

En heldag i Kalmar

Hej gott folk!
Idag blir det inget gnäll, för jag har minsann kunnat prata heeela dagen. *överlycklig*
Vaknade upp och vägrade säga ett knyst förrän jag hade fått i mig en kopp varmt honungsvatten och en halstablett. Och efter att ha laddat upp några minuter, öppnade jag munnen och fick fram; LJUD! :) Gissa om jag blev lättad!

Så ja, idag åkte vi till Linda och Mattias i Kalmar. Kom väl fram runt ett, och kom inte hem igen förrän innan sju. Mycket trevlig dag i alla fall. Vi fikade muffins och kex på deras stora balkong, medan jag förundrades över hur mysigt det faktiskt var i Norrliden; stället man annars hört så mycket skit om.
Ja visst, det verkade ju vara lite busliv där, men omgivningen var helt... ja, underbar. Skulle gott och väl kunnat tänka mig att bo där, om jag nu skulle få för mig att flytta in till Kalmar.
Sedan tog vi en raggarsväng i min bil, in till OnOff och Maxi, innan vi åkte hem och tog en promenad i det härliga vädret. Mattias var duktig och började laga mat, så när vi kom tillbaka in, satte vi oss och åt. Och vilken god köttfärssås sen! Den godaste jag smakat någonsin, lagad av en kille! *imponerad*

Kelly däckade ganska omedelbart på vägen hem, så när vi väl kom innanför dörren här hemma, slängde jag på henne en ny blöja, pyjamasen och så fortsatte hon skönhetssömnen i sin egen säng. *mys*
Kvällen ska ägnas åt popcorn och mys med Martin. Vi har inte träffats på ett tag nu känns det som, så vi kan nog behöva lite tid för varann.
I morgon bestämde han sig för att åka iväg till Laholm i alla fall, så då kan jag passa på att umgås med annat folk. *s*
Min sovmorgon= bortblåst, men jag kan åtminstone ligga kvar i sängen och gotta mig åt att slippa gå upp klockan fem. *skadeglad*

Ja, sådärja. Nu har ni fått en liten uppdatering om min dag. Hur har eran varit?
Puss hej!

Sötvovven.
SötLinda.
SötKelly och... ja, sötMattias? *s*
Och så jag! Vad gillar ni mina kommande fräknar? *asg* Bara att gilla läget. Men solen dyker även de mest hatade små skavanker upp...

1 kommentar:

kultjej sa...

vart i norrliden bor dom? vilken gata? Thords bror bor ju där med. :)