söndag 26 april 2009

Fucked up...

Grillningen var lyckad. Förfesten var lyckad. Kvällen på Sandra var lyckad. Slutet på kvällen var totalt misslyckad... Har en hel del att ta itu med idag, men fokuserar på den när Kelly har bestämt sig för att sova lite.
Hon har fått mässlingen tror jag... Kollade upp symptomen på nätet, och det stämde skitbra på de flesta punkterna. Hög feber i 3-4 dagar (runt 40 grader) och så när den gått ner kommer utslagen fram. Hon har röda prickar/utslag bakom öronen (som också var ett tydligt tecken på mässlingen), över hela bröstet och magen, på ryggen och i nacken. Vad ska man göra åt det? Ringa läkaren?
Jag tänkte i alla fall vänta och se hur det artar sig, men just nu känner jag mig ganska säker. Skit också! Hon lär inte kunna gå till Bibbi på hela veckan, och förstår ni hur mycket jag lär missa från skolan?! Har ett nationellt prov i Engelska på tisdag, så självklart måste vi ju dela upp dagarna lite. Måste ju verkligen hänga med nu på sluttampen så jag får de höga betygen jag vill ha.


Vi fick med oss en gäst hem igår. Han sov på soffan, och försvann just precis ut för att gå till bussen. Trevlig typ det där. Glömde helt bort att ta en bild! *muttrar*
Nej. Nu ska jag ut och gå en sväng med prinsessan. Måste få frisk luft. Nu!
Ciao

1 kommentar:

Tiagirl sa...

Sökte igenom mina dagboksmappar och augusti 2004 hade Nova mässling och då hade jag skrivit så här till att börja med:

K va här nyss, tittade på snäckans prickar och sa Mässling. *muttrar* Ja varför inte. Ringde upp men dom tyckte jag skulle avvakta. *suuuuuckar* Vore ju jäkligt bra om jag fick veta VAD det var för prickar, om jag kan lämna henne på måndag eller inte. Dom kunde inte ta emot henne där uppe för det var ju ändå ingen som visste knappt hur mässling och röda hund såg ut nuförtiden, dessutom så SMITTADE det så pass så dom villeinte ha upp henne.... Eh.... Jaha???? Låter ju kanonbra. Min bvc:a tittade på henne dagarna efter och hon var säker, det enda var det där med superljusskänligheten(är det va? *glömt*)men ingen vet ju riktigt vad som händer med en sjukdom som inte "finns" längre, det kan ju falla ifrån symptom, komma till.

Men...glöm inte att tjejen har två föräldrar och båda har rätt att ta ut vab-dagar.
Fördendelen behöver du bara höra av dig för jag är gärna barnvakt om du(verkar var du som har störst behov av det på nåt märkligt vis... ;) )behöver eller bara vill. Ungar brukar inte ha några problem att vara med mig alls.