måndag 13 april 2009

Grattis mamma - 50 år!

Hej på er!
Idag har varit en fullspäckad och galen dag. Roligt har vi haft i alla fall. *s*
I brist på pengar till en present, valde jag att fixa en lekdag ute på Oknö istället. Så klockan tio var alla i familjen, utom mamma, ute på Kaffetorpet medan jag åkte hem för att hämta födelsedagsbarnet.
Och efter att ha slängt in henne i bilen, och satt på henne ögonbindel, körde vi en sväng, innan vi anlände till övriga familjen.
Vi hoppade säck, kastade stövel, körde Irländsk julafton (ni vet, när man står böjd mot en stav eller liknande, och snurrar ett antal varv innan man springer som en idiot och försöker runda en kon), spelade brännboll och kubb. Alla verkade ha jätteroligt, så jag summerar min uppfinningsförmåga som lyckad. :) Nåja, det var ju iofs inte min idé från början, men det väljer jag att förtränga. *s*

Efter ca 2 timmar, åkte vi hem till oss för att få i Kelly lite mat och låta henne sova. Under tiden åkte jag in till Kalmar för att hämta Linda och Mattias som mutade mig att köra dom till Mönsterås. Så gärna så, bara jag fick bensinpengar, tyckte ju jag. *s*
Kelly hade precis vaknat när jag återvände hem, så vi slängde oss i stort sett med en gång, på cykeln och gav oss hem till mamma för fika.
Kom hem igen efter sju, och då hade vi hunnit äta smörgåstårta, fika kakor, druckit vin & fruktsoda och spelat brännboll. Linda och Mattias kom också förbi en sväng, så det hela blev genast liiite roligare. ;) Mina små puddingar.

Nu är jag helt slut i hela kroppen känner jag, och längtar bara efter att få gå och lägga mig. Innan dess ska jag väl försöka få i mig något att äta, och umgås en stund med Martin.
I morgon ska Kelly vara hos Bibbi mellan nio och två, och jag tror inte jag ska jobba... Inget sådant inplanerat i alla fall...
Linda och Mattias kommer nog förbi igen, så har jag ju lovat att köra hem dom till Kalmar igen. Lite sällskap dör man ju inte av. *fnissar*
Nope. Lite bilder från dagen får ni här!
Puss hej.

Spela kubb- en typisk sommargrej
Kängurun Fredrik var duktig på att hoppa säck. Haha!
Hej och hå!
Födelsedagsbarnet. <3
Såhär fint smyckade vi deras framsida sent igårkväll. *fnissar*

Inga kommentarer: