onsdag 15 april 2009

Kan inte hitta hem...

Jag har gått så jävla vilse. Långt långt in i skogen, bort från stigen jag alltid har följt. Dessutom har jag trasslat in mig rejält i en stor, fet taggbuske, och vet inte om jag kommer ta mig loss. Vet inte om jag förtjänar att komma loss... Vet ingenting.

Vi låg och pratade i två timmar igårkväll. Pratade ut om allt... Efteråt kände man sig femton kilo lättare, men ändå var det så mycket jag inte hade sagt. Ska man kämpa för att komma loss och hitta tillbaka till min trygga stig, eller är det bara dumt. Kanske ska jag bara låta mig sitta kvar i den förbannade busken och sakta tyna bort. Kanske...
Jag känner inte igen mig längre. Det är som att stå och se sig i spegeln och sakta men säkert se sin spegelbild förändras till det sämre. Till ett stort, fult, hårigt, äckligt monster. *spyr*

Har nog inte haft sån ångest på länge. Det är som om en stor, fet ångestklump har fastnat i magen och vägrar lossna. Vad är det för fel på mig? Kanske jag är döende. En liten liten del av mig kan ju hoppas...

Idag såg jag tre kvinnor på cykelvägen utanför huset mittemot. Den ena låg på backen och skakade, medan de andra två satt bredvid och lugnade. Men jag, som för övrigt är en mycket underbar medmänniska, stod bara och tittade innan jag gick in på toaletten för att byta blöja på Kelly. Samma sak när vår f.d. granne ramlade nerför trappan. Då kikade jag ut genom titthålet, men gick inte ut för att hjälpa honom. Ja. Visst är jag underbar! *pf*

Jag tror inte jag ska ut den 25:e. Lusten till det försvann helt igår. Så Björn Rosenström kanske får klara sig utan mig trots allt... Ingen förlust direkt...

Om en timme ska jag traska iväg till Lina för att åka in till Kalmar. Ska bli skönt att få komma på andra tankar. För just nu skulle jag mer än gärna annonsera ut min tilltufsade hjärna på Blocket. Kanske skulle få bra betalt?
Puss hej!

Inga kommentarer: