onsdag 8 april 2009

Oense.

Godkväll!
Idag hade vi ett nationellt prov i engelska, något vi fått veta för flera lektioner sen. Men vem blev förvånad över att denna dagen var dagen att göra det? Jo, jag såklart... Så typiskt mig att inte hänga med på provsnack. *s* Det gick dock bra, eftersom det ändå inte var något vi kunde övat på.

Jag och Martin som hela tiden trott att Kelly kommit in i trotsåldern. Idag fick jag se en gigantisk kindtand som brutit sig igenom tandköttet på henne. Inte konstigt att hon har varit på dåligt humör. *s* Lilla stumpan. Men idag har hon faktiskt varit riktigt trevlig att ha o göra med. Skrattat och kelat, pussats och busat hela eftermiddagen. <3

Jag och Martin har diskuterat min Jönköpingtripp. Han tycker tydligen inte alls om att jag ska åka, av någon konstig anledning. Jag har lugnt förklarat, att det är ju aldrig några problem när han ska åka iväg på sina dagslånga cuper och matcher i pingis/innebandy. Det är ju en helt annan sak, tycker han, eftersom det handlar om sport och inte nöje. Mhm... Jag åker i stort sett aldrig bort, har nästan aldrig haft råd att unna mig att åka nånstans, så jag tycker faktiskt jag förtjänar att få en dags semester från familjen och Mönsterås. Så det så! *tjurig*
Dessutom vet jag vart skon klämmer. Han ska bli tvungen att spendera en hel dag med Kelly- ensam. Mycket hemskt! Hade jag valt att stanna hemma, hade han ändå inte orkat göra nånting med oss, utan bara njutit av att behöva ta något ansvar för henne. Blir så sur när han ska resonera som en barnlös pojke, och inte som en pappa.
Jag tycker att han ska vara glad, och se fram emot att få spendera lite egen tid med sin dotter, men det är tydligen lite för jobbigt. *muttrar*
Nåja, han har ju bestämt sig för att gå ut och festa på lördag igen, eftersom jag åker iväg på fredag. Moget...

Jag har matteprov i morgon, på tal om annat. Har suttit och pluggat duktigt i en och en halv timme på additions- och substitions(stavning?)metoden, att rita grafer och avstånd mellan punkter. Sedan kollapsade min hjärna, och jag fick slå ihop böckerna. Tänkte strax gå och lägga mig...
Puss hej!

Inga kommentarer: