onsdag 22 april 2009

Sjukstuga och klädhögar

Hej på er!
Jag har haft en lång dag i skolan idag. Tänkt skriva några rader under flera tillfällen under lektioner som inkluderade datorsittande, men hade för mycket annat att göra... Hann med städningen hos Doc idag också, då vi inte hade någon samhällskunskap.

Nu sitter jag och svulstar godis. Det var längesen nu, men kände att jag verkligen behövde det. *s* Jag har ju lyckats få mens nu lagom till utgången på lördag. Det är så jävla jobbigt att behöva rusa på toaletten av TVÅ anledningar istället för en... *s*

När jag hämtade Kelly efter skolan, sa Birgit att hon hade tagit tempen på henne efter mellanmålet. 38,5 visade det sig, så det blir att stanna hemma i morgon... Vi har ingen engelska på morgonen, och i samhälle har vi hemarbete. Så det är bara matten jag missar, och det är ingen större grej, eftersom jag lika gärna kan jobba hemma... Tur det!
Martina kanske vill komma hem till oss och jobba & fika lite istället för att sitta i skolan? ;)
Jag hoppas verkligen min lilla tjej blir frisk till lördag bara, för hemma vill jag då inte vara! Hon hade 39,9 nu innan jag la henne, lillstumpan. Tycker så synd om henne att hon jämt ska lyckas bli så himla sjuk. Får ju alltid närmare 40 graders feber... Konstigt nog verkade hon jättepigg och lekte som en dåre ända till läggdags. *hm*

Idag fick jag två stora kassar med kläder till Kelly, av två av mina klasskompisar. Tack snälla! Så när vi kom hem ägnade jag en bra stund åt att gå igenom och sortera ut de få kläder jag inte ville ha. Så nu har Kelly detta "nya" i sin byrå (som för övrigt blev proppfull!):
  • 12 par byxor
  • 7 klänningar
  • 4 hoodies
  • 9 tröjor
  • 7 pyjamasar
  • 1 kjol
  • 1 bikini
  • 1 kavajjacka (rosa också, perfekt! *s*)

Jag måste få färdig min bokrecension och skicka in den ikväll! Tur att den snart är färdig då. :)
Ha en trevlig kväll!
Puss

Inga kommentarer: