tisdag 14 april 2009

Träningsvärk och barnmuffins

Godkväll på er!
Jag trodde inte jag skulle hinna skriva något idag faktiskt, men nu fick jag lite tid över. Bra va! :)
Det var ju dubbelavsnitt på Desperate Housewives idag. Säkert för att det inte var något förra veckan (jävla sport!) Jag orkade dock inte sitta kvar och titta, så jag tar reprisen på söndag istället.

Idag tog jag en sväng hem till Lindas pappa, där Linda och Mattias befann sig. Vi pratade strunt, åt barnkalasmuffins (som Linda kallade det *s*) och så promenerade vi inåt köpingen lagom i tid för att hämta Kelly vid två.
Därefter var jag och Kelly ute en sväng och lekte. Hon blir så lugn och glad om hon får springa lös, precis som en hund. *ts*
Jag lagade potatisgratäng och fläskfilé idag, och det vill jag lova, var kalas för magen! :) Inte illa för en tisdagskväll.

Jag tror jag blir galen på M ibland! Jag förstår inte att han kan missunna mig så mycket, jag som har tagit hand om vår gemensamma dotter den största tiden sedan hon föddes! Jag som har tagit nästan varenda jobbig, skrikig natt, som har kämpat med hennes dåliga humör medan han varit iväg och sportat... Nej, nu är jag tydligen en dålig mamma som är borta så mycket. (inte för att han sa just så, men det är så jag tar det!) För att jag äntligen skaffat mig ett aktivt liv med skola, vänner och nöjen. Förtjänar inte jag att också få träffa folk och ha roligt?! Sorry om du tar det så personligt, men jag är faktiskt bara 21. Jag behöver ett liv utan familjen ibland också, och det betyder inte att ni kommer i andra hand! *sur*
Nej, såna där små kommentarer kan verkligen få mig på andra tankar.
För hade jag hållt på med idrott, då hade det minsann varit okej att jag varit iväg en massa. Men inte nu när jag åker till Elmia och andra grejer med kompisar. Det är ju en heeelt annan grej. Och när han vrider och vänder på saker jag sagt, då håller jag på att explodera. Han missuppfattar mig med flit, bara för att provocera. Det är jag säker på. *sätter mig med armarna i kors och tjurar*

I morgon ska jag åka in till Kalmar med Lina förresten! Ska bli mycket trevligt. :P
Min kära syster ska hämta Kelly vid två, och vara barnvakt tills vi kommer hem. Har inte varit inne och kollat läget på länge. Ska ge mig på att köpa lösögonfransar har jag bestämt. *fnissar* Kan ju inte vara fel att prova. :)
Nu ska jag prata vidare med alla typer på msn, och så blir det nog sängen efter det.
Puss puss, och dröm sött!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Lämna honom nu! Du förtjänar någon mycket bättre, ngn som finns vid din sida och är tacksam för allt du gör tjejen!

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...

Jag kan inte göra annat än att hålla med tidigare skribent. Du förtjänar så mycket bättre. Du är ju en toppentjej. Lämna den där idioten nuuuuu!