lördag 2 maj 2009

20 kilo lättare!

God morgon allihop!
Vilken uuunderbar dag! *överentusiastisk* Finfint väder att vara ute hela dagen i. :)
Igår skjutsade jag Linda o Mattias till några kompisar i Ålem, och blev kvar där. Himla trevligt måste jag säga, trots att jag alltid haft lite svårt för henne vi var hos. Nu har jag faktiskt helt ändrat inställning. Bra va! :) Vi satt ute i solen och pratade, men när den försvann ner bland trädtopparna, gick vi in och hamnade i soffan framför Guitar Hero.
Martin var lagom glad att jag bara sådär plötsligt fick hela kvällen uppbokad, och efter en hel del spydiga sms, bestämde jag mig för att ta det där välbehövliga snacket med honom när jag kom hem. And so we did... Jag berättade om precis allt, hur jag har känt mig, vart jag tycker att vårt förhållande är på väg, vilka alternativ vi har osv. Idag är jag 20 kilo lättare! *s*

Ni vet när man har varit tillsammans länge, och relationen börjar likna en kompisrelation mer och mer. Romantiken försvinner... Hur vet man om det bara behövs något litet för att få en nytändning, eller om det är lika bra att göra slut?
Jag älskar Martin jättemycket. Han är min allra bästa vän, och jag vill aldrig någonsin bli av med honom. Men finns det något mer? Det är det jag måste ta reda på. För både han och jag förtjänar kärlek, så är det bara.
Vi gör aldrig saker tillsammans. Går aldrig på bio exempelvis, går aldrig ut och äter, ligger inte och myser i soffan längre. Han är alltid för trött... Jag har ett stort behov av bekräftelse, och när man inte kan få den hemma, börjar man ju leta sig ut. Det oskyldiga, omedvetna flörtandet övergår till en grövre form, med fler förföringsknep och shit. No good! Då är spelet igång, och det kan vara svårt att komma ur det.
Vi kom i alla fall fram till att vi skulle vänta ett par dagar och se hur jag känner. Han är säker på sin sak (vilket gjorde det hela så mycket svårare!) - han älskar mig och Kelly mest av allt, och vill alltid vara tillsammans med oss. Så det hänger på mig. Vill jag, eller vill jag inte, göra slut? Det är så mycket som snurrar i huvudet. Hur blir det med Kelly? Tänk om jag ångrar mig?
Det behöver ju inte vara permanent om vi nu skulle göra slut. För hur många flyttar inte ifrån varann en period och lever singelliv, för att sen komma på hur mycket man har gett upp, och sedan återvänder till sitt trygga familjeliv!
För den där tryggheten är ju viktig. Jag vet vad jag har här hemma när jag varit borta. Jag vet att Martin och Kelly väntar på mig, och det känns tryggt. Men man ska inte vara tillsammans bara för att det har blivit en vana. Eller hur?

Vad ska jag göra!

Nej, nu vet ni hur allting ligger till. Nu måste jag tvätta håret och sminka mig, så vi kommer iväg på marknaden! Vi ska spendera en heldag tillsammans, hela familjen, i alla fall. Först några timmar på marknaden, och så iväg på fotboll i Långemåla i eftermiddag. Kan ju vara bra för oss.
Hörs sen gott folk. Ha nu en fin dag i solen!
Puss

Inga kommentarer: