måndag 4 maj 2009

Jobberbjudande.

Godkväll!
Jag var med om något skumt när jag shoppade mat på Ica idag. Jag spatserade runt i godan ro och funderade på vilken sorts hamburgare jag skulle köpa, när plötsligt en kvinna dyker upp och säger mitt namn.

- Ja? sa jag
- Har du jobb?
Tystnad...
- Ja, jag jobbar ju extra på Konsum, och så pluggar jag.
- Okej... För jag har pratat med Lotta, och hon har berättat lite om dig.
- Jaha! Så kul! *stort leende* Är det bara för sommaren ni behöver folk då?
- Ja, eller både och. Du kan väl ringa Lotta i morgon om du är intresserad?
- Jamenvisst! Tack!

Hur ofta händer det att man blir erbjuden ett jobb när man går helt oskyldigt och handlar mat!? *fnissar* Nåja, det var ju hemskt trevligt, men hur i helskotta ska jag göra nu? Undersöka vart jag får jobba mest med mest lön kanske. *s* Ja, det löser sig alltid. :)

Räknat några fjuttiga mattetal ikväll, men gav upp ganska fort då min hjärna protesterade och inte alls ville koncentrera sig på att räkna histogram. *pff*
Tvätta bort fejset, borsta tänderna och träna magen nu då, så jag kan slänga mig i soffan sen! :)
Puss puss

1 kommentar:

Ida sa...

Då är det mitt jobb du får kanske! Jag ska ju inte vara där i sommar. Det är härliga människor som jobbar på kött och chark, där kommer du trivas. Du kommer passa fint! Glad och trevlig som du är :D