lördag 30 maj 2009

Kalmarfesten

Hej på er alla mina små darlings!
Sitter här i min ensamhet och smaskar naturgodis. Robinson går på teven, men orkar liksom inte titta. Har inte följt det, så jag är ärligt talat inte särskilt intresserad...
Tänkte ta en genomgång av gårdagen, samt lägga ut bilderna åt er. Bra va! ;)
Ta en snabbgenomgång av den här dagen och innan jag fortsätter vidare i mitt surfande.

Igår var Vickan och Hannes här en sväng på förmiddagen. Vi gick en promenad och lekte lite med busfröna på lekplatsen här borta. Mycket trevligt faktiskt! :)

Tog bussen till Kalmar vid fem över fyra, och mötte upp mamma och Dinusha vid stationen. Tog oss till slottsparken och mötte de andra från deras klass som var med.
Det var verkligen supertrevligt folk. Ser verkligen fram emot att börja högskolan nu, eftersom alla verkar ha så himla kul! Hoppas bara jag kommer in då... *håller andan*

Vi grillade korv, drack cider och spelade brännboll, innan vi tog oss in till stan för att fixa stämpel på Harrys. De har ju 23-årsgräns där, så jag trodde inte vi skulle komma in. Alla förutom jag, Dinusha och Andreas (en annan klasskompis till mamma) hade ju åldern inne, men vi lyckades få vakten att gå med på att släppa in oss. Sagt och gjort, vi fixade inträde och stämpel, och drog oss vidare till studentpuben. S*tan så billigt alltså! 19 kronor för en cider, och 39 för en drink! :O

Dansade loss ordentligt på Harrys till stängning, och tvingades sen att sätta oss på nattbussen hem. Lyckades faktiskt somna för en gångs skull. :) Var hemma innan halv fyra, och slängde mig för att sova. Skulle ju trots allt upp och jobba idag med... Tur att jag börjar vid tio på mina lördagar! *s*
Det var görmycket folk på jobbet idag! Det, massa plankor och massa varor att plocka ut, resulterade i en aning stress. Men, dagen gick fort så man får väl vara tacksam för det. :)

Martin är ute ikväll. Så det innebär en lugn och skön hemmakväll för min del.
Nopp. Dags att visa lite bilder från gårdagen, och så in och kolla lite på face. Ha en skön kväll alla!
Puss på er

I slottparken.
Andreas.
Mamsen. ;)
Dinusha var på g! ;)
Hm... Uteserveringen på Harrys.
Fattar inte varför vi alltid lyckas stänga av blixten. *s*
Sabine (eller var det med a?) och Dinny.
På studentpuben.
Yeey! ;)
Gulligull! ;)

Inga kommentarer: