tisdag 19 maj 2009

Moneymaker.

Hej hej!
Jag har suttit och skrivit ihop lite till min engelskaredovisning i morgon. Blir säkert finfint, bara jag sluppit stå framför hela klassen och prata engelska! *gah* Nåja, alla får ju göra det, så varför skulle jag inte klara det? ;)

Jag har kommit på att det kommer bli jäkligt tufft för mig ekonomiskt... Eller, kommit på och kommit på, jag har varit väl medveten om det hela tiden, men försökt förtränga det... SKA skicka in papper om bostadsbidrag, men måste få tag i mina inkomstuppgifter. Lättare sagt än gjort faktiskt...
Ska ringa till socialen också, och se om de kan hjälpa mig i juni. Får ju bara en plutteliten lön från Konsum i mitten på månaden, sen får jag ju inte särskilt mycket mer förrän i juli. Måste ju kunna betala mina räkningar, för har jag klarat mig hittills utan betalningsanmärkningar och shit, ska jag inte dra på mig en massa nu bara för att vi har separerat! Så det så...

Håller på med tvätten, måste diska och dammsuga idag. Handla står också högt på listan, eftersom vårt kylskåp börjar likna... Ja, eller... Det börjar bli tomt helt enkelt.
Martin ska iväg ikväll som vanligt. Har sagt åt honom att han får passa på när vi bor tillsammans, för sen när han har Kelly måste han ju ställa in allt sånt där. Jag tycker inte att det är mer än rätt att jag också ska kunna göra saker mitt i veckorna. Sitter mest här hemma som det ser ut nu... Har ju kompisar att rå om, och även om jag inte ska träffa någon är det skönt att bara kunna gå ut och gå en sväng. Nopp, jobbigt är vad det är. Och inte blir det lättare av att han inte pratar med mig. Men, är han bekväm med att ha det så ska jag inte klaga. Kelly blir ju lidande av denna ljuvliga stämning bara, och det är precis vad jag INTE vill...
Dags att försöka sig på och ringa soc igen.
Puss hej!

Inga kommentarer: