onsdag 20 maj 2009

Stenad till döds...

... blev jag nästan idag! Ja, jag och Martina och säkert många andra som befann sig utomhus när han där uppe började kasta isklumpar på oss. My god, så ont det gjorde! *s* Plaskade ju omkring i dyblöta skor och såg ut som en dränkt katt när det väl lugnat ner sig. Haha! Vilken syn...

Jag uppdaterade ganska dåligt igår kom jag på. Hade ju två goda gärningar att berätta för er om, men glömde helt bort det. Dåligt av mig...
Nåja. Den första goda gärningen (om än något oplanerad...) hände när jag var på väg till Konsum. En söt pojke kom fram till mig och babblade på om Amnesty, och så *tjoff* hade jag gått och blivit medlem och bundit mig till att betala 75 kronor i månaden. Mindre lyckat när jag kommer få kämpa för att kunna köpa lite mjölk och bröd de närmsta månaderna... *pff*
Andra goda gärningen för dagen inträffade när jag handlat klart och kom ut i friska luften igen. Där på marken låg en plånbok. Snäll som jag är lämnade jag såklart in den till personalen på mitt kära Konsum. Skulle nog aldrig falla mig in att stjäla en annan människas pengar. Okej om jag visste att personen ifråga var rik och helt oberoende av pengar, men sånt kan man väl aldrig riktigt veta. ;)

Idag gott folk, har varit en fullspäckad dag! Har klarat av två prov och en redovisning. Mycket stolt, och dessutom tror jag att jag fixade det rätt bra. :)
Jennie skrev till mig idag och frågade om jag ville vara med och stå i baren på knuttefesten den 13 juni. Självklart ville jag det! Gud så kul att få sälja lite alkohol igen! *s*
Nu ska jag försöka pallra mig iväg härifrån. Har tillbringat de senaste timmarna här hemma nu... I morgon är det mer plugg som gäller, och vips, så är det fredag. Party! :D
Puss hej!

Inga kommentarer: