söndag 10 maj 2009

What a day!

Godkväll på er.
Har precis vaknat till faktiskt, efter att ha däckat i soffan vid sju. *s*
Gårdagen var verkligen jätterolig! Vi samlades hos Andreas och grillade i det vackra vädret (ja, för det blev ju faktiskt riktigt bra till sist!), drack cider/öl och pratade om allt mellan himmel och jord.
Tog oss in med bussen efter nio, och där hände ju kvällens första missöde. Gick in på busstoaletten, och lyckades där slita sönder mina nyinköpta strumpbyxor, så det blev en jättereva över hela vänster lår. Ursnyggt! *s* Slutade med att jag faktiskt lämnade kvar dom på bussen, och fick strutta runt i Kalmar utan strumpbyxor. Så väl något billigt ut, men fungerade utmärkt som nödlösning...
Väl inne i Kalmar bestämde vi oss för att gå till Palace, men blev inte särskilt långvariga där. Musiken är jätteviktig för stämningen, och de spelade verkligen skitdålig (ja, i min smak då!) musik. Vi fortsatte in till stan och hamnade på Bistro Bar. Mycket bättre. :) Bilder kommer i morgon eller något.
Bussresan hem blev väl inte direkt lyckad kanske, men hem till Mönsterås kom vi efter mycket liv och stök.
Jag ägnade några timmar åt att springa runt i Mönsterås, innan jag tog mig hem för att krascha på soffan. Men bara ett par timmar senare fick jag upp och ut igen. Hem till mamma o pappa, och blev kvar där till sent på eftermiddagen.

Vi har pratat ut igen. Mycket välbehövligt, och jag får bo kvar i min älskade lägenhet! :) Hoppas för Guds skull bara att det finns någon ledig lägenhet till Martin snart, för vi båda har kommit överens om att det måste bli av så fort som möjligt...

Tog båda två en sväng hem till mina föräldrar för att hämta hem Kelly, och sen pizza. *mums*
Nu ska jag tvätta bort ansiktet, och så lär jag slänga mig i sängen för min skönhetssömn. *s*
Puss hej!

Inga kommentarer: