måndag 1 juni 2009

1 ½-årskontroll

Hej på er!
Jag ville verkligen åka och slänga mig i vattnet ikväll, men icke. Martin är iväg på träning och ingen hemma hos mamsen kunde komma hit en stund. Får helt enkelt vänta med första doppet ett tag till.

Det gick finfint på kontrollen idag. Prinsessan var nu 81 cm lång och vägde 10725 g. *yeey* Och vet ni vad jag gjorde mer? Bokade in en tid för stelkrampssprutan! *gah* Är redan hypernervös, men jag fick som jag ville i alla fall - ett rent stelkrampsvaccin och inget ihopkört skit. Då ska det säkert inte sluta illa. :) Tisdag nästa vecka är det Kelly som lider av nålstick. Stackars...

Gick förbi Belinda och Sofie en sväng innan vi gick hemåt. Jag har verkligen inte utnyttjat den här dagen som man bör göra. Har varit inne största delen av dagen, så om det nu mot all förmodan blir fint i morgon, tänker jag inte vara inne en sekund längre än nödvändigt. *s*

Lagade grekiska färsbiffar och klyftpotatis med bearnaisesås förut. Blev supersmarrigt faktiskt! Men nej, jag var inte sådär jättehuslig och mixade ihop en alldeles egen smet, utan körde på färdig kryddblandning i köttfärsen. Man kan inte vara urduktig alltid, men gott blev det. :)
Tänkte slänga på en film och ha lite måndagsmys för mig själv i brist på annat. Lillfröken somnade nyss, så det är alldeles... dött här hemma nu. Jopp...
Puss puss!

Inga kommentarer: