söndag 7 juni 2009

Bara en tanke...

Jag stod och tänkte på Ted Gärdestad häromdagen. Han sjunger ju i Sol, Vind och Vatten att "... jag tror att livet får ett lyckligt slut..." Tänk om han då hade vetat hur hans liv skulle sluta... Jag dömer inte folk som tar sina liv, men tycker däremot att det i många fall kan vara ganska egoistiskt... Men, vad vet jag! Har man aldrig mått så dåligt, så kan man omöjligt veta vad som rör sig i huvudet på någon som tänker ta sitt liv. Det är i alla fall vad jag har hört...

Jag vaknade på helt fel sida idag. Nacken bara värkte, bihålorna känns uppstoppade med bomull, näsan rinner och min röst, ja den funkar lika dåligt som igår. Usch!
Nåja, efter en kämpig förmiddag tog jag mig ut till affären när Kelly hade somnat. Handlade lugnt, och tog sådär extra lång tid på mig att välja varor, bara för att slippa åka hem. Det hjälpte faktiskt! Att bara få koma ut bland folk. För när jag fortfarande satt i bilen och skulle ge mig in i affären, trodde jag att jag skulle kollapsa. Ville inte visa mig alls. Bara sitta kvar där, helst lägga mig på golvet och gömma mig... Men icke! Jag tog mitt förnuft tillfånga, och gav mig in i affären. Sedan ännu en, och en till innan jag körde hemåt igen. *s* Nu har vi mat för en hel vecka framöver, och Kelly har blöjor så hon klarar sig i säkert två veckor till. Skönt...

Just nu håller jag på och fixar lite käk. Det fick bli pommes med snitzel och beasås idag. Lätt och gott! Enda kruxet är väl att det inte är så himla bra mat för Kelly. Hon plockar lite, men tycker förstås att det är mycket roligare att leka med maten än att äta den. Jaja, hon äter så mycket (eller lite) hon vill, så får det väl bli välling vid läggdags istället. Läste någonstans att man aldrig ska muta eller tvinga sina barn att äta upp maten, de äter när de är hungriga, och om de matvägrar... Ja, då är det bara att se glad ut och låta dom vägra. Man äter ju när man är hungrig, inte sant?

Ah, vet ni en sak? Jag tänker inte gå och rösta idag. Dåligt, jag vet... Men jag vet faktiskt ingenting om något av partierna och vad de står för. Jag röstar i riksdagsvalet, resten bryr jag mig inte så värst mycket om för att vara ärlig.

Ikväll blir det lugnt och skönt. Blir väl en promenad, och sen film med popcorn och ostbågar. Fy, så onyttig jag har blivit igen! Får försöka få bort de där dåliga vanorna, och börja käka morötter med dip istället...
Här är lite bilder från i fredags! Titta och njut, och ha sen en fortsatt fin söndag.
Puss på er!





Inga kommentarer: